دوشنبه 9 مهر 1403

زاکانی: برای کاهش اثرات زلزله در تهران باید اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه قرار داد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
زاکانی: برای کاهش اثرات زلزله در تهران باید اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه قرار داد

شهردار تهران گفت: باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه قرار بگیرد به همین جهت نوسازی بافت فرسوده می‌تواند باعث کاهش اثرات در بحران‌ها از جمله زلزله شود.

- اخبار اجتماعی -

علیرضا زاکانی در حاشیه برگزاری سومین تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری این مانور از صبح امروز اظهار کرد: این مانور نسبت به گذشته با شرایط بهتری در حال اجراست و تا ظهر ادامه داشت.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های این مانور نسبت به دو مانور قبلی این است که در کنار نیروهای باتجربه، از نیروهای جوان نیز استفاده شده است.

"تهران" 3 گسل بزرگ و 12000 هکتار بافت ناپایدار دارد

زاکانی با اشاره به اینکه سومین تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران در 11 محل عملیات اجرایی خواهد شد، افزود: از این تعداد 7 منطقه در تهران درگیر این مانور هستند.

شهردار تهران ادامه داد: این مانور با پیش‌فرض زلزله 7 ریشتری برگزار می‌شود تا آمادگی بیشتری را در زمان بحران داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود 3 گسل بزرگ و 12 هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران گفت: برگزاری چنین مانورهای باعث افزایش آمادگی بخش‌ها در زمان بحران می‌شود.

زاکانی ادامه داد: باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه قرار بگیرد به همین جهت نوسازی بافت فرسوده می‌تواند باعث کاهش اثرات در بحران‌ها از جمله زلزله شود.

وی خاطرنشان کرد: باید به سرعت جبران مافات گذشته شود و یک پیشگیری مبتنی بر استحکام‌بخشی و نوسازی شهری داشته باشیم.