جمعه 8 تیر 1403

زاکانی سبک زندگی را هدف گرفت / رونمایی از این سبک

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
زاکانی سبک زندگی را هدف گرفت / رونمایی از این سبک

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای اینکه سبک زندگی در محله با محوریت مسجد شکل بگیرد 52 رویداد در تهران تعریف کردیم و سراهای محله که اجاره داده شده بود، با نمایندگان محلات و ائمه جماعات شکل گرفت تا محله اینگونه اداره شود.

علیرضا زاکانی یکی از 6 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه چهارم تیرماه به استان قم سفر کرد.

وی در دومین برنامه سفر خود در استان قم با حضور در مدرسه فقهی مدیریت با اساتید و مدیران این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

زاکانی در این جلسه، طی سخنانی عنوان کرد: ما چهار مرحله از مراحل تمدن اسلامی را پیش رفته‌ایم، اما یک فاصله معناداری با وضعیت مطلوب داریم؛ به خصوص در عرصه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و نظامات کشور هنوز بر مدار اسلام شکل نگرفته است.

زاکانی ادامه داد: لذا از قِبَلِ ناقصی اقتصاد و فرهنگ و اجتماع، دستاوردهای سیاسی ما هم آسیب‌پذیر و دستخوش تلاطمات شده است. دولت‌هایی که تا الآن بوده‌اند، غیر از دولت شهید رجایی و باهنر، دولتی نداشتیم که به این سو حرکت کند.

خبر مرتبط افزایش آرای مسعود پزشکیان / انتقاد تند غلامعلی رجایی به اظهارات زاکانی، جلیلی، قاضی زاده هاشمی و قالیباف

غلامعلی رجایی درباره وضعیت آرایش سیاسی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: علائمی برای تغییر آرایش نمی‌بینم. یک مدیریتی در آن پشت دارد انجام می‌شود که اصولگرایان به یک انسجامی برسند وگرنه شکست این‌ها در مقابل پزشکیان در دور اول حتمی است چون آرای ایشان روز به روز بیشتر می‌شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این دولت اخیر و جناب آقای رئیسی در این جهت حرکت کرد اما اشکالاتی وجود داشت از جمله اینکه دور میز، همداستان با ایشان نبودند. و خود من هم به ایشان گفته بودم. نکته بعد هم این که وقتی از ناحیه خودشان می‌گذشتیم و به لایه دیگران می‌رسیدیم، همان اعتقاد هم وجود نداشت بدنه زیردستان مال دولت قبل بود و آن جنبه نرم‌افزاری و فکری خیلی تسری پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: ما نیاز به دولت چندسطحی ملی، محلی داریم این براساس اصل 100 قانون اساسی است. ما به مدیریت محله نیاز داریم که جنابعالی هم روی آن تأکید داشتید و ما با 1200 نفر از طلاب سطح 3 به بالا تفاهم کردیم تا مساجد را مدیریت کنند و 400 مسجد و 600 مدرسه را به هم متصل کردیم.

زاکانی تصریح کرد: این دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای انقلاب اسلامی می‌مانند و قانون اساسی می‌گوید از بعد رفاهی و عمرانی و فرهنگی باید شوراهای منتخب مردم در سطح شهر فعال باشند که هنوز در کشور جا نیفتاده است این‌ها الان رقیب هم هستند نه مکمل.

خبر مرتبط زاکانی تکلیف انتخابات را روشن کرد / خودم را اصلح می‌دانم و تا آخر هستم + فیلم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که تا آخر رقابت انتخابات حضور خواهد داشت.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در تهران تجربه جدیدی داشتیم و این مسئولیت را از آقای رئیسی گرفتیم که متکدیان و معتادان و کودکان کار تهران را در اختیار بگیریم و تجربه موفقی در تعلیم و تربیت آن‌ها داشتیم و حوزه علمیه را وارد مساجد و مدارس کرده و معیشت مردم را به خاطر گران شدن بیش از حد تهران تا حدی برعهده گرفتیم.

زاکانی ادامه داد: مصوب کردیم که معیشت شهر تهران دست شهرداری تهران باشد و دولت حمایت کند. طبق تفاهم با جهاد کشاورزی از این ماه تمام مرغ و گوشت و برنج و اقلام معیشت مردم از طریق شهرداری درب منازل تحویل داده می‌شود. در بحث سلامت، تربیت بدنی و اقتصاد خانوار هم پیشرفت‌هایی داشتیم.

به گفته وی، برای اینکه سبک زندگی در محله با محوریت مسجد شکل بگیرد 52 رویداد در تهران تعریف کردیم و سراهای محله که اجاره داده شده بود، با نمایندگان محلات و ائمه جماعات شکل گرفت تا محله اینگونه اداره شود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

زاکانی سبک زندگی را هدف گرفت / رونمایی از این سبک 2
زاکانی سبک زندگی را هدف گرفت / رونمایی از این سبک 3