جمعه 28 اردیبهشت 1403

زباله شهری

زباله شهری

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - فیلم کوتاه و دردناک است، شیرابه زباله در دامن طبیعت سرازیر و رودی تشکیل و جاری شده، مواد سمی در مسیر حرکت خود همه چیز را نابود کرده، جسد پرنده‌ای مهاجر کنار شیرابه و ردی از انهدام حیات گیاهی در اطراف مسیر حرکت این آب سمی؛ اینجا "یاستی بلاغ در روستای طالب قشلاقی" محل دپوی پسماندهای شهر اردبیل است.

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - زباله یا همان طلای کثیف گویا با شیوع ویروس کرونا از ارزش بیشتری برخوردار شده و شماری از افرادی نیز که به واسطه این بیماری شغل خود را از دست داده‌اند فارغ از خطرات آن برای کسب لقمه‌ای نان به زباله‌گردی روی آورده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - مسوول خدمات شهری شهرداری دامغان گفت: پایگاه دفن پسماند شهری و خانگی این شهر با ظرفیت دفن روزانه 400 تن زباله آغاز به کار کرد.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، باید تمهیداتی اندیشیده شود که رعایت فاصله اجتماعی توام با جهش تولید و توسعه اقتصادی محقق شود.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - تخلیه زباله شهری در بخشی از تالاب بین‌المللی شادگان، در حالی با حکم مرجع قضایی ممنوع شده که هنوز بخش وسیعی از این تالاب، زباله‌دان شهر و روستاهای خوزستان است.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - پخش تصاویر و فیلم‌هایی از رها شدن مقادیر قابل توجهی از پسماندهای بیمارستانی از جمله ماسک، کلاه و کاور پرستاری در مزارع حاشیه یکی از روستاهای اردبیل موجب حساسیت و نگرانی افکار عمومی و مطالبه عمومی برای رسیدگی سریع به رفع این معضل شده است.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل گفت: بر اساس اعلام مسوولان قضایی استان، شهرداری اردبیل موظف به دفن اصولی پسماندها شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جنگل‌های هیرکانی یکی از ارزشمندترین عرصه‌های جنگلی است که متاسفانه در نیم قرن گذشته وسعت آن از 6.5 میلیون هکتار به 1.9 میلیون هکتار کاهش یافته این در حالیست که همین میزان باقیمانده تحت تاثیر شیرابه زباله‌های رها شده آینده‌ای تاریک دارد، پس در ایام نوروز بیشتر به فکر این گنج سبز گرانبها باشیم.

خبرگزاری دانا

این روزها برخی از مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی همدان زباله‌های عفونی خود را در مخزن زباله شهری رها می‌کنند که این موضوع با توجه به شیوع ویروس کرونا نگران‌کننده‌تر شده است.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - بهار از راه رسید و کمتر کسی این روزها در سایه شوم کرونا، شکوفه های رنگارنگ درختان و یاس های زرد معطر کوچه پس کوچه های را از نزدیک حس می کند.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - معاون نظارت و پایش محیط زیست استان اردبیل از تلاش برای پایش نحوه مدیریت پسماندهای عفونی در مراکز بیمارستانی، بهداشتی و درمانی این استان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - فرماندار مهدیشهر گفت: پذیرش مسافر در تمام زائرسراها، اقامتگاه‌های بوم گردی، خانه مسافر، مهمانپذیرها، کمپ‌های گردشگری و همچنین مهمانسراهای مراکز دولتی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در این شهرستان تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.

خبرگزاری ایرنا

شاهرود - ایرنا - شیوع ویروس کرونا برخی کسب و کارها را کساد کرده، این در حالی است که هنور برخی زباله‌گردها با وجود خطرات بسیار در شاهرود به این کار مبادرت می کنند.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و ناقل بودن پسماندهای پزشکی و بیمارستانی مدیریت این بخش در زمان حاضر از اهمیت مضاعف برخوردار است که بیش از پیش باید مورد توجه مردم و متولیان قرار گیرد.

وب‌گاه تابناک

دستکش‌های یک بار مصرف پس از استفاده از سطل‌های زباله شهری سر درمی‌آورد که در پی آن کودکان زباله گرد از آن به عنوان مواد پلاستیکی قابل بازیافت استفاده کرده و در کیسه‌های خود می‌ریزند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد مدیریت شهری، تدبیری برای تفکیک این زباله‌های کرونایی نیندیشیده باشد و حتی نمی‌داند با این منابع آلوده چه کند...

خبرگزاری ایرنا

سبزوار - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: افزایش دما و گرمای هوا شیوع بیماری کرونا را کاهش می‌دهد.