جمعه 28 اردیبهشت 1403

زباله شهری

زباله شهری

خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس محیط زیست با اشاره به شیوه‌های بازیافت زباله در کشور گفت: شیوه‌های بازیافتی در کشور اصلا شیوه‌های مناسبی نیست و از طریق مجاری غیرقانونی و دوره‌گردها و سازمان‌های سیاهی که شکل گرفته است، انجام می‌شود و اگر به صورت سالم و خانگی انجام می‌شد مطمئنا می‌توانست نتیجه بهتری داشته باشد.

خبرگزاری تسنیم

دفع غیراصولی زباله در استان گیلان, منطقه سراوان و حدود 20 هکتار از جنگل‌های این استان را به کوه زباله تبدیل کرده است!

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: تمامی بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی مجهز به دستگاه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی هستند و زباله‌های بیمارستانی با رعایت ضوابط اصولی دفع می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

در حال گردش در خیابان‌های پایتخت به‌طورقطع با افرادی مواجه می‌شویم که در حال جست و جوی مخازن زباله شهری هستند. این پدیده که با عنوان زباله‌گردی شناخته می‌شود، معضلی است که پیامدهای منفی زیست‌محیطی زیادی دارد و به گفته رئیس اداره ارزیابی محیط زیست و بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم استان تهران ساختار غیررسمی اما قدرتمندی پیدا کرده است و موجب آلودگی آب، خاک و هوا می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مشاغل کارگران با تمام سختی و چالش‌هایی که دارد به موجب شرایطی از باقی مشاغل جدا شده اند و در دسته‌ی مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفته اند.

خبرگزاری ایسنا

پدیده زباله‌گردی در شهر و مواجهه شهروندان با صحنه‌های تلخ و رنج‌آور آویزان شدن زباله‌گردها به مخازن زباله، نیازمند اتخاذ راهکارهایی است که یکی از آن‌ها توجه همه مردم به موضوع تفکیک از مبدا است.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - مدیرکل هماهنگی و نظارت برخدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت توجه به تفکیک پسماندهای خانگی گفت: درحال حاضر حجم تفکیک از مبداء درقم به هفت درصد رسیده‌است.

خبرگزاری مهر

برخی از سوله‌های صنعتی غیرمجاز و صاحبان زمین‌های زراعی فعالیت‌های آلاینده غیرمجازی مثل ریخته گری، آبکاری، بازیافت پسماند انجام می دادند جمع آوری و پلمب شدند.

وب‌گاه تابناک

بازگشت مصوبه ساماندهی صنعت خودرو به مجلس، آمادگی برای شروع مذاکرات، 27 هزار زندانی در مرخصی، گمانه‌زنی‌ها از پیک ششم کرونا در آبان‌ماه، خط و نشان برجامی در نیویورک، پیشتازی بورس در اصلاح و ریزش! «فایزر» در راه ایران، پیامد‌های بانک مرکزی بدون رئیس، تغییر احتمالی تیم برجامی تازه‌ترین بهانه آمریکایی، حواشی اربعین در عصر کرونا و حذف یارانه‌ها یک گام تا واقعیت، از مواردی است که موضوع گزارش‌های...

خبرگزاری ایسنا

انباشت زباله، آوار و شاخ و برگ شکسته درختان در اثر وقوع طوفان "آیدا" در خیابان های شهر نیواورلئان آمریکا باعث خشم و نارضایتی مردم این منطقه شده است.

خبرگزاری دانشجو

سلام لطفا این خبر قسمت فناوری کار بشه

خبرگزاری ایسنا

یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، موفق به تولید سیستم‌های تصفیه پساب صنعتی و شیرابه زباله به روش بیوفیلتر در ایران شد.

وب‌گاه عصر ایران

زباله‌های خشک شامل کاغذ و مقوا، پلاستیک، فلزات، شیشه، منسوجات و چرم، چوب، لوازم الکتریکی و الکترونیکی است.

خبرگزاری ایسنا

چهارشنبه 2 تیرماه با حضور مسئولین استانی قم و در بزرگترین سایت پسماند زباله شهری، طرح های زیست محیطی مرکز امحاء پسماندهای پزشکی و سایت تخمیر کود کمپوست آغاز به کار کرد و خط دوم پردازش و تفکیک پسماند نیز کلنگ زنی شد. گفتنی سایت البرز قم به وسعت 200 هکتار به عنوان محل دپوی زباله های شهری سالیان درازی در حال دفن زباله از یک متری تا عمق 15 متری زمین است که دپو زباله ها و ورود شیرآبه های...