جمعه 28 اردیبهشت 1403

زباله شهری

زباله شهری

خبرگزاری مهر

در ایران به تنهایی می‌توان با تکیه بر بازیافت ضایعات ارزشمند، یک میلیون و 200 هزار موقعیت شغلی پایدار در سراسر کشور و 10 میلیارد دلار در سال درآمد ایجاد کرد.

خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - فرماندار نقده گفت: روزانه حدود 80 تا 100 تن زباله در این شهر تولید می‌شود که تمام نهادها از جمله شهرداری، محیط زیست، بهداشت و درمان، نظام پزشکی و سایر ارگان‌های مربوطه باید بر دفع اصولی آن اقدام کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز چهارشنبه هشدار داد که لبنان درپی انفجار مهیب ماه گذشته، با خطر بزرگی روبه‌روست که موجودیت این کشور را تهدید می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان ملل متحد روز چهارشنبه درمورد پیامدهای زیست محیطی انفجار مهیب و ویرانگر روز 14 مرداد بندر بیروت که منجر به وخیم تر شدن اوضاع لبنان شده، ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری ایسنا

حدود شش ماه از روزی که به‌صورت رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور اعلام شد، می‌گذرد و استان تهران اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد. از مسائل مهم مطرح در این روزها انتشار این ویروس از طریق پسماندهای آلوده است این در حالیست که رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران می گوید: هنوز برنامه‌ای برای تعبیه مخازن زباله جداگانه و جمع‌آوری جداگانه ماسک، دستکش و تجهیزات حفاظتی از سوی شهرداری و...

خبرگزاری ایسنا

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از اجرای طرح جمع‌آوری زباله‌های این شهر در طول روز، البته در صورت موفقیت اجرای آزمایشی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - شهردار گنبدکاووس از تخصیص 24 میلیارد ریال اعتبار از منابع وزارت راه و شهرسازی برای اجرای چند طرح در محلات کمتر توسعه یافته و آسیب‌پذیر این شهر خبر داد و گفت: این بودجه برای تکمیل جاده سلامت حاشیه گرگانرود، انجام روشنایی معابر 2 محله سیدآباد و بدلجه و اصلاح و بهسازی فضای شهری محله مدرسی هزینه می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: بیش از 80 میلیارد تومان در مرحله اول برای اجرای طرح جامع ساماندهی پایانه مرز بین‌المللی باشماق مصوب شده است و به زودی زمینه عملیات اجرایی آن فراهم می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به ساماندهی زباله‌گردهای شهر، گفت: حدود 240 زباله گرد در اراک شناسایی شده است که یکی از آنها 14 ساله است.

خبرگزاری ایسنا

پیدا شدن لاشه یک گراز بدون گوشت و تنها با یک سر سالم و استخوان‌های باقیمانده بر بدن این حیوان، توسط پاکبانان حوزه شهری تنکابن و انتشار این خبر در کانال اطلاع رسانی مجموعه شهرداری این شهر در روز دوشنبه موجب شد تا در فضای مجازی و به ویژه در میان اهالی این شهرستان زمزمه‌هایی مبنی بر توزیع و استفاده از گوشت حیوانات غیرمجاز صورت گیرد.

خبرگزاری ایرنا

129 میلیارد، عدد ماسک‌هایی است که هر ماه در محیط زیست رها می‌کنیم.

خبرگزاری ایسنا

عضو شورای شهر اراک با هشدار دادن نسبت به وضعیت پسماندهای عفومی شهر اراک، گفت: نسبت به فعالیت بخش خصوصی وارد شده به جمع آوری پسماندهای عفونی هشدار می دهم، چراکه این شرکت صداقت لازم را ندارند.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - به هر میزان وضعیت اقتصادی جامعه و در نتیجه اشتغال آن در شیب نزولی قرار می‌گیرد بسیاری از معضلات و مشاغل کاذب روند صعودی پیدا می‌کنند که یکی از این موارد افزایش تعداد زباله‌گردها که از آنها به عنوان ناقلین سیار کرونا هم نام برده می‌شود، است.

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیر نظارت و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نحوه درست دور انداختن ماسک برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را تشریح کرد.