جمعه 28 اردیبهشت 1403

زباله شهری

زباله شهری

خبرگزاری دانا

در زمانی که همه از بیکاری می‌نالند زباله گردی به شغل پردرآمد و پرافتخار برای مردم زنجان شده است که تعداد شاغلین به این حرفه روزبه‌روز در حال گسترش است و زباله گردان نان را به نرخ پسماند می‌خورند.

خبرگزاری تسنیم

نماینده ویژه استاندار گیلان در امور پسماند گفت: با دستور استاندار قرار شده است تا محل جدیدی برای دفع کمپوست‌های دوستدار طبیعت در نظر گرفته شود و محل فعلی دفن زباله تبدیل به منطقه گردشگری شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اعتماد در گزارش اصلی به اعتراض مردم رشت درباره مکان دپوی زباله در این ظهر پرداخته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شهردار تهران آماری از پسماند و زباله‌ها ارائه کرده که نشان می‌دهد این حجم از ثروت بین خانه تا آرادکوه از بین می‌رود؛ ثروتی که می‌تواند مهمترین منبع درآمد پایدار برای شهر تهران محسوب شود و حتی بخشی از نیاز پایتخت در حمل و نقل عمومی، دریافت فاینانس و سایر روش های درآمدی را رفع سازد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس اتحادیه صنایع بازیافت ایران با اشاره به اینکه ارزش 8 قلم ضایعات اصلی کشور به 3 میلیارد دلار در سال رسیده است، گفت: شفاف سازی و مدیریت این حوزه چیزی حدود 3500 میلیارد تومان درآمد قابل تحقق برای شهرداری‌ها در پی خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - جمع آوری 152 سطل زباله از سطح روستای چاله‌پل و مجبور شدن اهالی روستا به نگهداری زباله در داخل منازل تا فرارسیدن نوبت جمع‌آوری هفتگی، این روزها باعث نگرانی مردم و هشدار شیوع انواع بیماری از سوی کارشناسان بهداشتی به دلیل پخش بوی تعفن زباله و ورود حیوانات موذی به داخل خانه‌ها شده است.

خبرگزاری دانا

در حالیکه سایت جدید زباله در روستای مرغا به یک غده سرطانی بدخیم تبدیل شده است سازمان محیط زیست با سکوت ادامه‌دارخود صدای اهالی روستای مرغا را نسبت به این وضعیت ناگوار درآورده است.

خبرگزاری ایسنا

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه شهرستان اسلامشهر بعد از شهرستان ری بزرگترین شهرستان استان از لحاظ جمعیت و تراکم است، گفت: در این شهرستان بزرگترین مجموعه صنایع لبنی کشور، بزرگترین صنایع تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین و واحدهای بزرگ دامداری و صنعتی و تولیدی قرار دارد که این موضوع این شهرستان را به یکی از شهرستان های پر چالش در حوزه محیط زیست استان تبدیل...

خبرگزاری ایسنا

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه ضمن اشاره به رشد جمعیت حیات وحش در شهرستان فیروزکوه گفت: شهرستان فیروزکوه با وجود برخورداری از مناطق بکر طبیعی و حیات وحش قابل توجه و تنوع زیستی بالا، به واسطه فعالیت واحدهای شن و ماسه و بتن، دامداری‌ها و همچنین عدم وجود شبکه جمع آوری فاضلاب و سیستم تصفیه فاضلاب شهری، دارای مشکلات عمده زیست محیطی است.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - توسعه کشور که پس از پایان جنگ تحمیلی در بخش‌های مختلف اتفاق افتاد، به گفته برخی کارشناسان توسعه‌ای لگام گسیخته بود که در سایه بی‌توجهی به آمایش سرزمینی، به منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی خسارات زیادی وارد کرده است.

خبرگزاری ایسنا

مدیریت پسماند یکی از موضوعات محیط زیستی است که همواره با چالش‌هایی در این زمینه داشته‌ایم. برای بازیافت انواع پسماند شیوه‌هایی وجود دارد البته که برخی آن‌ها قابلیت بازیافت ندارند.

وب‌گاه مشرق نیوز

هر روز چقدر زباله تولید می‌کنیم؟ زباله‌ها چه می‌شوند؟ کسی نمی‌داند و اهمیتی هم نمی‌دهد چون مشکلی هم ندارد، اما همین مشکلی که حالا نیست برای حدود یک قرن معضل بزرگ شهرهای ایران بود.

خبرگزاری دانا

فرحناز اقبالی کلهرگفت: بر اساس آخرین آمار 44 واحد در لیست صنایع آلاینده در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که مشمول پرداخت عوارض آلایندگی هستند.