سه‌شنبه 17 مهر 1403

زمان اجرای نماینده ایران در مسابقات قرآن مالزی اعلام شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
زمان اجرای نماینده ایران در مسابقات قرآن مالزی اعلام شد

برنامه قرائت حمیدرضا نصیری، نماینده کشورمان در مسابقات قرآن مالزی اعلام شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا نصیری، نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی روز گذشته 16 مهرماه ابتدا عازم کشور امارات شد تا از طریق این کشور راهی مالزی شود.

این قاری ممتاز کشورمان در حالی صبح امروز وارد کشور مالزی شد که دو بار در روز‌های چهارشنبه یازدهم و جمعه سیزدهم مهرماه با لغو سفر به دلیل ممنوعیت پرواز‌های بین‌المللی از ایران، مواجه شده بود و بیم این می‌رفت که به زمان مسابقات نرسد.

نصیری بلافاصله بعد از ورود به فرودگاه مالزی از برنامه زمانی اجرای خود در این مسابقات اطلاع یافت. بر همین اساس نماینده کشورمان شامگاه پنج‌شنبه 19 مهرماه با حضور در جایگاه و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید به رقابت با نمایندگان دیگر کشور‌ها می‌پردازد.

آشنایی‌زدایی از معنای امید در اندیشه قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای

قاریان ایرانی بعد از کشور مالزی حائز بیشترین رتبه نخست این مسابقات در 63 دوره گذشته هستند. از جمله قاریانی که رتبه اول این مسابقات را به دست آورده‌اند می‌توان به مرحوم محمدتقی مروت، عباس سلیمی، علی و مسعود سیاح‌گرجی، عباس امام‌جمعه، منصور قصری‌زاده، احمد ابوالقاسمی، شهید منا محسن حاجی‌حسنی کارگر و... اشاره کرد.

آخرین قاری ایرانی که حائز رتبه نخست این مسابقات شده، حامد علیزاده در سال 1396 بود. قاریان ایرانی علاوه بر دریافت چندین رتبه نخست، صاحب چندین رتبه دوم، سوم و چهارم در کهن‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام شده‌اند.

سال گذشته و در شصت و سومین دوره این مسابقات علیرضا بیژنی که همراه با امین پویا به عنوان استاد راهنما عازم این مسابقات شده بود، موفق به دریافت رتبه دوم شد.