چهارشنبه 18 مهر 1403

زمان ارسال آتار به جشنواره «خش دلانه 2» در یزد تمدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زمان ارسال آتار به جشنواره «خش دلانه 2» در یزد تمدید شد

یزد - ایرنا - رییس، اداره اجتماعی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری یزد گفت: به دلیل تعطیلات ناشی از موج سوم ویروس کرونا، مهلت ارسال آتار به دبیرخانه جشنواره «خش دلانه 2» که اسفند ماه 99 در فضای مجازی برگزار می شود، تا 27 آذرماه جاری تمدید شد.

محمد فکر، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهلت قبلی ارسال آثار را تا 15 آذرماه ذکر کرد و افزود: علاقه مندان باید آثارخود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و شماره تلفن های03538277650 و 09137497643 برای هماهنگی بیشتر در نظر گرفته شده است. وی اظهار کرد: جشنواره با موضوع سلامت بهداشت و ویروس کرونا، همدلی و مشارکت اجتماعی، آسیب های اجتماعی، امید و افزایش نشاط و ارتقا و تحکیم بنیان خانواده برگزار می شود و همانند دوره اول سکویی برای شناسایی و معرفی هنرمندان به مردم است.

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اظهار امیدواری کرد که با تمدید زمان ارسال آثار و کاهش شیوع کرونا در استان آثار بیشتری به نسبت دوره قبل به دبیرخانه ارسال شود.

به گفته وی با توجه به برگزاری کنگره چهار هزار شهید استان در اسفند ماه 99، بخش ویژه ای با عنوان نمایش طنز «جبهه و دفاع مقدس» در جشنواره لحاظ شد و ایجاد نشاط و شادابی و کشف استعدادهایی در زمینه استندآب کمدی و نمایش طنز از اهداف جشنواره است.

نخستین جشنواره خش دلانه سال 98 در پارک‌های شهر یزد برگزار شد که امسال با توجه به شیوع کرونا و پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کووید 19 با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برگزار می شود.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (سه شنبه) گفت: با فوت 323 بیمار در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید 19 در کشور به 50 هزار و 917 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 18 آذر 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 11 هزار و 23 بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد هزار و 710 نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید19 به یک میلیون و 62 هزار نفر رسید.

به گفته وی تاکنون 754 هزار و 224 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و 780 نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون 6 میلیون و 477 هزار آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری است و بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*