شنبه 14 مهر 1403

زنجان جزو استان‌های ریشه‌دار در ورزش کشتی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان جزو استان‌های ریشه‌دار در ورزش کشتی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: زنجان در ورزش کشتی جزو استان‌های ریشه دار بوده و از پیشکسوتان، قهرمانان و استعدادهای سرشاری برخوردار است.

علی خلیلی، روز پنجشنبه در مجمع عمومی و سالانه هیات کشتی زنجان که با حضور "علیرضا دبیر" رییس فدراسیون این رشته ورزشی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد افزود: باید تلاش بیشتری شود تا نیازهای اولیه این رشته ورزشی زنجان برطرف شود که در این راستا امید داریم فدراسیون نیز حمایت‌های لازم را در حد وسع انجام دهد.

وی اظهار داشت: حضور در مسابقات لیگ‌های باشگاهی می‌تواند زمینه و بستر را برای رشد و توسعه تمامی رشته های ورزشی از جمله کشتی فراهم کند که خوشبختانه هیات کشتی استان زنجان به رغم شیوع ویروس کرونا، در مرحله دور رفت مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های ایران که در تهران برگزار شد حضور توانمندی داشت که این روند تداوم داشته و اداره کل نیز حمایت خواهد کرد.

خلیلی با بیان اینکه میثم نصیری، کشتی گیر مطرح و صاحب نام زنجانی که یکی از امیدهای ایران در رقابت های المپیک است نیازمند حمایت است، تصریح کرد: شاید در گذشته در خصوص این کشتی گیر با انگیزه، بی مهری هایی صورت گرفته است اما با این وجود امید داریم او را بر روی تشک بازی های المپیک ببینیم.

وی با بیان اینکه زنجان در اشتغال قهرمانان ورزشی، پیشقدم است اظهار داشت: تاکنون مکاتبات و پی گیری‌های متعددی در خصوص اشتغال این کشتی گیر مطرح زنجانی با ادارات صورت گرفته است که متاسفانه تا به امروز بی حاصل بوده که امید است این مهم اتفاق بیفتد.

خلیلی، همچنین از عملکرد 10 ماهه اعضا هیات کشتی زنجان به ویژه تلاش های عباس محمدی به عنوان رییس هیات این رشته ورزشی استان، تقدیر کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا، آسیب بسیاری به ورزش زنجان زده است که رشته کشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: این اداره کل در حد بضات خود از لحاظ مادی و معنوی از ورزش کشتی زنجان حمایت کرده و با برنامه ریزی های صورت گرفته به حتم آینده بسیار خوبی در انتظار این رشته ورزشی زنجان است.

 کشتی زنجان نیازمند یاری و حمایت است

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز، گفت: این رشته ورزشی زنجان به منظور پیشبرد اهدف و برنامه ها و رشد و توسعه بهتر و بیشتر، نیازمند حمایت های مالی مضاعفی است.

محمد علی حمزه پور، افزود: این اداره کل در حد وسع در خدمت کشتی استان است و تلاش دارد دست در دست هیات و فدراسیون، این رشته ورزشی زنجان را به شکل بهتر و بیشتری سامان بخشد.

وی اظهار داشت: برای رشد و تعالی کشتی زنجان نیاز به برنامه ریزی و رایزنی های مدون برای جلب و جذب حامی مالی مناسب است که این هیات تا به امروز در این راستا تلاش های زیادی را داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

حمزه پور، توجه هیات کشتی استان زنجان به هیات های شهرستانی را امری بسیار لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: استعدادهای خوبی در سطح شهرستان ها وجود دارد که باید شناسایی شده و روی آنان کار شود تا با پرورش و تربیت کشتی گیران جدید، جایگاه این رشته ورزشی زنجان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه باید از حق و حقوق ورزشکارانی چون میثم نصیری، دفاع کرد، یادآور شد: این کشتی گیر ارزنده و صاحب نام زنجانی، سر منشاء کشتی زنجان است و باید از وجود این قهرمان و دیگر ورزشکاران چون محمدنادری، میثم حیدری بهره برد چراکه چشم همه کشتی گیران به آنان دوخته شده است که به حتم حمایت جدی از آنان می تواند انگیزه ها را در میان فعالان در عرصه کشتی ارتقا خواهد بخشد.

حمزه پور، با تاکید براینکه روحیه پهلوانی و جوانمردی می تواند اثرات خوب و بالایی را در سطح جامعه داشته باشد، تصریح کرد: این روزهای کرونایی، فرصتی مناسب است تا روحیه پهلوانی و جوانمردی احیا و رواج پیدا کند.

کشتی باید از درآمد پایدار برخوردار باشد 

رییس هیات کشتی استان زنجان نیز گفت: ورزش کشتی باید از درآمد پایدار برخوردار باشد بنابرین نباید حمایت های مالی از کشتی زنجان به صورت کپسولی و قطره چکانی باشد و به همین خاطر نیز هیات تلاش دارد شرکت ها و کارخانجات توانمند را پای کار آورد تا زمینه و بستر برای رشد و تعالی این رشته ورزشی فراهم تر شود.

عباس محمدی، افزود: مهر ماه امسال با توجه به بودجه بسیار ناچیز هیات، تیم کشتی شهدا زنجان در مرحله دور رفت رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران شرکت کرد و توانست در مقابل تیم قدرتمند استقلال تهران توانمند ظاهر شود و هرچند نتیجه را 7 بر 3 واگذار کرد اما نشان داد که حریف قدر و سرسختی برای تیم‌های شرکت کننده است و در مصاف با تیم دانشگاه آزاد تهران هشت بر 2 تن به شکست داد اما تیم فرش مشهد را با نتیجه هشت بر 2 مجبور به پذیرش شکست کرد.

وی با بیان اینکه در رقابت های لیگ دسته یک باشگاه های ایران نیز با کشتی گیران بومی شرکت خواهیم کرد، اظهار داشت: متاسفانه کرونا اجازه نداد بسیاری از برنامه های هیات ازجمله لیگ کشتی استان در رده سنی نونهالان و نوجوانان برگزار شود که بطور قطع پس از ریشه کن شدن ویروس کرونا، انجام خواهد گرفت.

محمدی افزود: برای پیشبرد اهداف و برنامه های هیات، در کنار برگزاری مسابقات قهرمانی استان در رده های مختلف سنی در کنار رقابت های لیگ را داریم و از فدراسیون نیز انتظار داریم که این هیات را در ارایه مجوز برگزاری یک دوره کلاس استاژ مربیگری و داوری یاری دهد.

وی با بیان اینکه دی ماه پارسال (98) ریاست این هیات را با انتخاب اعضا مجمع بر عهده گرفتم که برای پیشبرد برنامه ها و اهداف عالیه هیات، بلافاصله نیز شورای سیاستگذاری برای تعیین مسوؤلان کمیته ها تشکیل شد که در نهاییت منجر به راه اندازیی 25 کمیته مختلف شد و حال، کشتی زنجان تکان هایی را خورده که امید است به روزهای اوج خود بازگردد.

*س_برچسب‌ها_س*