یک‌شنبه 15 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - بازگشت پیکر مطهر شهید " مسعود منتجبی " پس از 38 سال به وطن، گشایش نخستین کلینیک فوق تخصصی سوگ در زنجان و مواجهه 20 درصد زنجانی با کرونا از مهمترین رویدادها و عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

** پیکر مطهر شهید " مسعود منتجبی " پس از 38 سال غربت به وطن بازگشت و با تشییع پرشکوه مردم شهیدپرور زنجان کنار دیگر همرزمان شهیدش در گلزار شهدای پایین این شهر آرام گرفت.

پیکر این شهید تازه تفحص شده روز پنجشنبه وارد زنجان شد و پس از برگزاری مراسم شب وداع در حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه انصارالمهدی (عج) روز جمعه با حضور شماری از مسوولان استان، خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم زنجان طی تشریفات نظامی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میدان 15 خرداد زنجان تشییع و پس از اقامه نماز از سوی آیت الله سیدمحمد حسینی زنجانی در گلزار پایین شهدای زنجان به خاک سپرده شد.

** استاندار زنجان با اشاره به اینکه آزمایشگاه پیشرفته تست کرونا در این استان بزودی افتتاح می شود، گفت: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مشکل مالی این پروژه برطرف شده است و اقدامات مربوطه در این بخش سرعت بیشتری می‌گیرد.

** استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر روزانه 700 هزار عدد ماسک سه لایه در این استان تولید می‌شود که 300 هزار عدد از آن‌ها با قیمت یک‌هزار تومان و مابقی نیز با قیمت یک‌هزارو 300 تومان به شهروندان عرضه می‌شود.

** کلینیک فوق تخصصی سوگ برای اولین بار در کشور با حضور شماری از مسؤولان در زنجان افتتاح شد که بنا بر گفته متخصصان امر این اقدام مهم با توجه به شرایط کرونایی امری لازم بوده و می‌تواند با روان درمانی به میزان قابل توجهی از فشار روحی خانواده‌های داغداری که عزیزان خود را در این وضعیت از دست داده‌اند، بکاهد.

**معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: آخرین بررسی این واحد دانشگاهی پس از پیک دوم شیوع کرونا نشان می‌دهد که تاکنون 20 درصد شهروندان زنجانی به این ویروس گرفتار شده‌اند.

** فرماندار شهرستان زنجان گفت: از دوشنبه / 21 مهرماه / ورودی‌های منطقه تفریحی، گردشگری گاوازنگ برای مقابله با گسترش شیوع کرونا مسدود شده است و این تعطیلی تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

** مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: با اهدای پنج ارگان بیمار مرگ مغزی به نیازمندان عضو پیوندی، چهاردهمین ایثار ماندگار طی سال جاری در این استان به ثبت رسید.

** کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بر اساس آخرین برآورد انجام شده، دستگاه‌ها و نهادهای اداری و اجرایی این استان از محل پرداخت اجاره موقوفه ها، حدود 100 میلیارد تومان به اوقاف بدهی دارند.

** مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: طرح "برق امید" از نخستین روز آبان ماه امسال با هدف اصلاح الگوی مصرف مشترکان خانگی در این استان اجرا می‌شود.

** رییس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: این ستاد با کسب بالاترین امتیاز میانگین در شاخص‌های مورد نظر حایز رتبه برتر در کشور شد.

** رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 216 زرهی زنجان گفت: معنویت، ایمان و اعتقاد، وجه ممیز و برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به دیگر ارتش‌های دنیا است.

** سرپرست بازرسی کل استان زنجان با بیان اینکه هزینه فساد برای متخلفان در این استان بالا خواهد بود، گفت: کسانی که بخواهند فسادی را مرتکب شوند هزینه‌های بالایی باید بپردازند که برایشان مقرون به صرفه نخواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س*