شنبه 14 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - سفر وزیر ورزش و جوانان به زنجان، اعلام نرخ 20 هزار تومان برای عرضه و توزیع مرغ در استان و توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها از مهمترین رویدادها و عناوین خبری استان زنجان در هفته گذشته بود.

** مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به منظور افتتاح 10 طرح مختلف ورزشی در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره روز پنجشنبه هفته گذشته به استان زنجان سفر کرد.

** وزیر ورزش و جوانان گفت: در حوزه جوانان بیش از سه هزارو 200 سمن دارای شناسه پیگیری در کشور فعالیت می کنند.

مسعود سلطانی فر در مراسم افتتاح خانه جوان زنجان، اظهار داشت: در حال حاضر 120 خانه جوان فعال در کشور وجود دارد در حالی که تا سال 92 هیچ خانه جوان فعالی در کشور وجود نداشت.

** سلطانی فر همچنین اظهار داشت: تا پایان دولت دوازدهم بیش از 600 پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد در سطح کشور به بهره برداری می‌رسد.

** استاندار زنجان گفت: طبق تدابیر اتخاذ شده 40 تن گوشت مرغ در این استان توزیع می‌شود که در این خصوص باید سهمیه‌ای برای هر شهرستان تخصیص یابد و فرمانداران نیز موظف به نظارت بر نحوه توزیع آن هستند تا مشکلی به وجود نیاید.

** رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در نتیجه اختلاف قیمت‌های موجود برای گوشت مرغ در استان‌های همجوار زنجان، با هماهنگی‌های انجام مقرر شد این فرآورده با قیمت 20 هزار تومان برای مصرف کنندگان در استان توزیع شود.

** رییس انجمن داروسازان استان زنجان گفت: هر فردی می‌تواند واکسن آنفلوانزای مورد نیاز سه نفر که مشمول گروه سنی اعلامی باشد را با ارایه کد ملی از داروخانه‌ها دریافت کند.

**فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: اقتدار و انسجام باید در میان نیروهای مسلح حفظ و تقویت شود چرا که این اقتدار موجب رعب و وحشت دشمنان شده است.

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از ممنوعیت برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای گردشگری تا اطلاع ثانوی در این استان خبر داد و گفت: بنابر مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، برپایی چادر در پارک‌ها و نزدیکی ابنیه تاریخی استان نیز ممنوع است.

** مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امسال زنجان پاییز و زمستان معتدل‌تری را نسبت به پارسال خواهد داشت.

** دبیر شورای زکات استان زنجان گفت: طی نیمه نخست امسال نزدیک 20میلیارد تومان زکات در این استان زنجان جمع آوری شده است.

** با اجرای طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" زمینه مشارکت خیران برای حمایت بیشتر از یک هزار و 204 یتیم و 2 هزار و 258 فرزند محسنین در استان زنجان فراهم می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در جلسه سیاست گذاری اجرای طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" استان، تکریم و ارتقای شأنیت و جایگاه ایتام و فرزندان محسنین را وظیفه انسانی، اجتماعی، دینی و اخلاقی تک تک شهروندان عنوان کرد و افزود: لازم است فرهنگ اکرام ایتام را در فضای فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای جامعه، بیش از پیش تقویت و جاری و این باور را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم.

** جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: طی 6 ماهه نخست سالجاری قریب 660 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از سوی پلیس این استان کشف و ضبط شد.

** رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: والدین در خصوص کلیپ‌های مومو دقت بیشتری داشته باشند و تهدیدات را جدی نگرفته و استرس و اضطراب به فرزندان خود منتقل نکنند.

سرهنگ محمدعلی افزود: والدین در صورت مواجهه با کلیپ های موسوم به مومو، با فرزندان خود صحبت کرده و نگرانی آنها را کاهش دهند، چراکه والدین درک بهتری نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارند.

*س_برچسب‌ها_س*