یک‌شنبه 15 مهر 1403

زنجان دومین استان خنک کشور ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان دومین استان خنک کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته، زنجان با میزان دمای هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان دومین مرکز استان خنک کشور به ثبت رسید.

حسین سلطانی، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده اردبیل با میزان دمای چهار درجه سانتیگراد بالای صفر نخستین مرکز استان خنک کشور ثبت شد.

وی اظهار داشت: در همین مدت، صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر با هفت درجه سانتیگراد و زرین رود شهرستان خدابنده با 30 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقطه این استان گزارش شد.

سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 10 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه هوای این استان، صبح فردا / چهارشنبه / نیز خنک خواهد بود و از بعدازظهر روند افزایشی به خود خواهد گرفت و تا پایان هفته سامانه بارشی نخواهیم داشت.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*