سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر اقتصاد در نامه ای به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعتبار زدایی از اسناد عادی و وکالتی و تصویب «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول» را برای توفیق حاکمیت در کنترل بازار سوداگرانه مسکن خواستار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: آخرین اطلاعات حاکی از آن است که در دهه اخیر سهم مالیات بر درآمد مشاغل از کل درآمدهای مالیاتی حدود شش درصد بوده است، در حالی که مشاغل سهم 20 درصدی از تولید ناخالص داخلی کشور دارند. همچنین مجموع مالیات دریافتی از مشاغل نصف مالیات دریافتی از حقوق کارکنان بخش عمومی و خصوصی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس کمیته ساخت داخل و دانش بنیان انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: هزینه های انجام شده در پروژه های تحقیق و توسعه شرکت‌های قطعه‌سازی، در قالب اعتبار مالیاتی اعطا می شود و معادل آن از مالیات بر عملکرد مربوط به سال انجام هزینه مذکور یا سال های بعد کسر می شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سامانه مودیان مالیاتی به منصفانه و عادلانه‌تر شدن فرآیند اخذ مالیات کمک می‌کند.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه عرشه آنلاین

اصناف خیال‌شان بابت پرداخت مالیات راحت باشد.

خبرگزاری تسنیم

سند پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه در حالی در هفته جاری، در هیات دولت بررسی میشود که برخی احکام این سند حواشی جدی به همراه داشته است.

وب‌گاه عصر ایران

طبق لایحه برنامه هفتم توسعه، قرار است فرایند وصول دریافت حق بیمه، توسط سازمان امور مالیاتی انجام شود. در ماده 17 لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: به منظور تسهیل فضای کسب‌وکار و تسریح و تسهیل در فرایندهای پرداخت و وصول مالیات و کسور بیمه از طرف واحدهای کسب‌وکار، فرایند وصول دریافت حق بیمه، توسط سازمان امور مالیاتی کشور انجام می‌پذیرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: بررسی طرح ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی که یکی از اصول آن، قطع ارتباط حق کمیسیون املاک با ارزش معامله است، در دستور کار مجلس قرار گرفت.

وب‌گاه عصر ایران

مالکانی که نسبت به انعقاد قرارداد اجاره واحد‌های مسکونی به صورت دوساله با حداکثر افزایش قیمت بهای اجاره سالانه تا حداکثر 50درصد تورم سالانه اعلامی بانک مرکزی اقدام کنند، از 50درصد تخفیف مالیاتی و مالکانی که نسبت به انعقاد قرارداد اجاره واحد‌های مسکونی به صورت سه‌ساله و بیشتر مطابق شرایط فوق اقدام می‌کنند از 100درصد تخفیف مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه جوان نوشت: ادامه افزایش نجومی قیمت اجاره‌بها ممکن است به بی‌خانمان‌شدن برخی از مستأجران و خانه‌نشینی کسبه بازار منجر شود.

وب‌گاه گسترش

یکی از اعضای کارگری شورای‌عالی کار با اشاره به جهش‌های متعدد قیمتی می‌گوید: «حداقل مزد فعلی به‌زحمت می‌تواند تنها هزینه‌های خوراکی و آشامیدنی خانوار را تامین کند و کارگران برای تامین هزینه‌های مسکن، با حداقل دستمزد، کاری نمی‌توانند بکنند، این در حالی است که هدف از کار کردن تامین هزینه‌های یک زندگی شایسته و انسانی است و این مهم در قوانین کشور هم موردتاکید قرار گرفته، اما آقایان ترجیح...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در حکمی «محمد طاهری‌نژاد» را به عنوان سرپرست مرکز دادرسی مالیاتی این سازمان منصوب کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جهان صنعت نوشت: وزارت راه به عنوان متولی شناسایی خانه‌های خالی عملکرد مناسبی ندارد؛ سازمان امور مالیاتی بدون در اختیار داشتن داده‌های دقیق نمی تواند مالیات بر خانه های خالی را اخذ کند.