چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه افق سیما، محمد مهدی کرامتی، در گفت‌وگوی ویژه‌ی برنامه تلویزیونی عیار که سه شنبه شب به صورت زنده از شبکه افق سیما پخش شد اظهار کرد: میزان هزینه کرد تحقیق و توسعه در صنایع‌های تک و همچنین شدت تحقیق و توسعه، یکی از معیار‌های دانش‌بنیان بودن شرکت‌هاست. وی افزود: بعد از مطالعه روی مدل‌های سایر کشورها، به یک مدل ساده در ایران...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس کل سازمان امور مالیاتی از برگزاری اولین همایش ملی مشارکت مردمی در نظام مالیاتی کشور با درجه علمی ISC خبر دادو گفت: این همایش مهمترین نشست حوزه فرهنگ سازی با رعایت استانداردهای کامل علمی است که با مشارکت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و اداره کل امور مالیاتی استان قزوین برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بهرام مردان مدیر کل دفتر بازرسی سازمان امور مالیاتی، در این نشست گفت: در حال حاضر وضعیت فرار مالیاتی در کشور نابسامان است. از دهه 1360 طرح‌های زیادی در حوزه مالیاتی اجرایی شده است اما مسئله تجمیع اطلاعات آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. تجمیع اطلاعات مالیاتی یکی از کلیدی ترین اقدامات برای مقابله با تخلفات و فرارهای مالیاتی است. اما تجمیع...

خبرگزاری تسنیم

پس از گذشت چندین ماه از تذکر سازمان امور مالیاتی نسبت به فرار مالیاتی پزشکان همچنان برخی از پزشکان از نصب و استفاده کارتخوان در مطب خود امتناع می‌کنند؛ بیش از 50 درصد گزارش‌های فرار مالیاتی مربوط به پزشکان است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دکتر علی سالاریان درباره وضعیت استفاده از کارتخوان در جامعه پزشکی، گفت: به نظر می‌رسد که بعضی اظهارنظرها در حوزه استفاده از کارتخوان در بین جامعه پزشکی، کارشناسی نیست. به عنوان مثال برخی ادعا می‌کنند که 50 درصد پزشکان کارتخوان ندارند. زمانیکه بررسی می‌کنیم می‌بینیم که از یک جهت درست گفته‌اند و 50 درصد پزشکان کارتخوان ندارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور در واکنش به اظهاراتی مبنی بر عدم استفاده 50 درصد از جامعه پزشکی از کارتخوان، با بیان اینکه بسیاری از اعضای جامعه پزشکی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها کار می‌کنند و مطب شخصی ندارند، برخی هیات علمی بوده و در بیمارستان‌های آموزشی فعالند، برخی هم اصلا کار پزشکی نمی‌کنند و قطعا کارتخوان به‌نام‌شان نیست، گفت: بنابراین اینکه اعلام کنیم این...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نشست «جایگاه عوامل انسانی و سامانه‌ها در تشخیص فرار مالیاتی» با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در مرکز آموزش و پژوهش سازمان امور مالیاتی برگزار شد. این نشست، هفتمین نشست تخصصی از نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ 2 اسفند سال جاری با موضوع «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» برگزار خواهد شد. در این نشست به اهمیت مقابله...

خبرگزاری مهر

سرپرست فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی گفت: شناسایی و جلوگیری از فرار مالیاتی چالش‌هایی وجود دارد که اولین آن عدم همکاری دستگاه‌ها در تامین اطلاعات به‌هنگام برای سازمان امور مالیاتی است.

خبرگزاری مهر

محمد پاریزی مشاور عالی رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در مقابله با فرار مالیاتی هیچ چیز مهمتر از تمرکز بر جریان اطلاعات نیست.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست اداره کل فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی به زمان نیاز دارد، گفت: در کنار عدم همکاری دستگاه‌ها نبود فرآیند مناسب برای پالایش اطلاعات نیز چالش دوم پیش روی شناسایی فرار مالیاتی است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شاخص‌ترین اقدامات محیط زیستی دولت سیزدهم را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم

با توجه به بررسی‌های انجام شده فرار مالیاتی بزرگ کشور با تصویب قوانینی همچون معافیت‌های مالیاتی گسترده مناطق آزاد انجام می‌شود و نمی‌توان از سامانه مودیان انتظار داشت که تمام مشکلات فرار مالیاتی در کشور را حل کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از مصوبه جلسه امشب این کمیسیون برای صفر شدن نرخ مالیات بر کسب و کارهای اینترنتی فعال در پلتفرم‌های داخلی خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

شفافیت اقتصادی را ساده ترین و ارزان ترین راه برای اقتصاد سالم تعریف کرده اند؛ در ابتدای این مسیر باید داده هایی که نقش کلیدی و اصلی در رقم خوردن شفافیت اقتصادی دارند، به صورت عمومی منتشر شده و دسترسی برای اسناد غیرمحرمانه، گسترده تر شود تا اولین گام ها برای پیمودن مسیر شفافیت اقتصادی برداشته شود.