جمعه 30 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه فرارو

محققان بر این باورند که خودتنظیمی صنعت شیر خشک برای نوزادان کارساز نیست و توصیه می‌کنند که هنگام اظهارنظر‌های بهداشتی و تغذیه‌ای خاص در مورد شیر خشک باید بررسی دقیق‌تری صورت گیرد. آن‌ها از سازمان‌های دولتی و نظارتی می‌خواهند که ادعا‌های بهداشتی غیرمستند مانند آنچه در این مطالعه دیده می‌شود را بررسی کنند.

خبرگزاری مهر

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر تاثیری که بدنسازی های زیرزمینی و مشاوره های غلط در دوپینگ ورزشکاران می گذارد تاکید کرد که مسئولیت أست مثبت با ورزشکار است.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این که در حال حاضر تعداد موارد ابتلا به کرونا در کشور کاهش یافته است؛ درباره احتمال بروز موج جدید کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دکتر بهرام عین اللهی، در پنجمین کنگره یادواره شهدای داروساز و سلامت کشور اظهار کرد: ما امروزه باتحریف تاریخ مواجهیم و باید برای تبیین واقعیات تلاش کنیم. وی افزود: دانشجویان و نسل جوان ما باید با تاریخ کشور آشناتر شوند، چراکه دشمنان ما به دنبال تحریف و قلب واقعیت‌ها هستند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزاری همایش‌های یادواره را ضرورتی برای...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) از افزایش مجدد شمار قربانیان زلزله در این کشور خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه آمار جدید قربانیان زلزله شدید در ترکیه را اعلام کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

شمار قربانیان زلزله در کشور ترکیه به 41 هزار و 156 تن رسیده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه ایران تنها تولیدکننده واکسن در منطقه است، گفت: کشورمان با نیروی انسانی مجاهد و پرتلاش بر بیماری کرونا پیروز شد و سرآمد کشورها است.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که تحریم‌های دوران کرونا ناجوانمردانه بود، گفت: ایران تنها تولیدکننده واکسن کرونا در منطقه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در طول 18 ماه گذشته، بزرگترین شیوع آنفلوانزای پرندگان رخ داده و جمعیت پرندگان را در سراسر جهان به شکل قابل توجهی از بین برده است. اما اخیراً آنفلوانزای پرندگان به پستانداران نیز سرایت کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت‌نیوز نوشت: دانشمندان با ابراز نگرانی از اینکه آنفلوانزای پرندگان در سراسر جهان در حال شیوع است که عمدتا پرندگان وحشی و طیور را مبتلا می‌کند و به تازگی به پستانداران نیز رسوخ کرده و چند مورد از ابتلای انسانی آن نیز گزارش شده است، می‌گویند اگر قرار باشد این بیماری میان انسان‌ها شیوع یابد، چند داروی ضد ویروسی در دسترس است، اما ساخت واکسن برای آن به زمان نیاز دارد و مشخص نیست میزان...

خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور را منتشر کرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

دانشمندان با ابراز نگرانی از اینکه آنفلوانزای پرندگان در سراسر جهان در حال شیوع است که عمدتا پرندگان وحشی و طیور را مبتلا می‌کند و به تازگی به پستانداران نیز رسوخ کرده و چند مورد از ابتلای انسانی آن نیز گزارش شده است، می‌گویند اگر قرار باشد این بیماری میان انسان‌ها شیوع یابد، چند داروی ضد ویروسی در دسترس است، اما ساخت واکسن برای آن به زمان نیاز دارد و مشخص نیست میزان تلفات آن چقدر باشد.

وب‌گاه فرارو

هفته گذشته، تدروس آدانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت که اگرچه خطر انتقال ویروس آنفلوانزای پرندگان به انسان کم است، اما نمی‌توانیم تصور کنیم که این رخ نخواهد داد و باید برای هر تغییری در وضعیت موجود آماده شویم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

انبوهی از ویروس‌های آنفلوانزا در سراسر جهان جمعیت پرندگان را فرا گرفته و به تازگی به پستانداران نیز رسیده است. اگر این ویروس موسوم به H5N1 توانایی انتشار میان انسان‌ها را به دست آورد، ممکن است با یک بیماری همه‌گیر و مرگبار دیگر مواجه شویم.