جمعه 30 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه فرارو

سخنان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت پس از آن بیان شد که وزارت انرژی، اف‌بی‌آی و وزیر خارجه آمریکا گزارش‌ها درباره «نشت ویروس کووید -19 از یک آزمایشگاه در چین» به عنوان منشاء این ویروس را تایید کردند

وب‌گاه فرارو

شواهد حاکی از آن است که مصرف بالای سدیم با افزایش خطر ابتلا به سرطان معده، چاقی، پوکی استخوان و بیماری کلیوی مرتبط است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که مجوز واردات 250 هزار تن لاشه گوشت قرمز صادر شده است، پیش‌بینی کرد با ورود گوشت تولید داخل به بازار از اواسط فروردین نیز قیمت این محصول کاهش یابد.

خبرگزاری مهر

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که مجوز واردات 250 هزار تن لاشه گوشت قرمز صادر شده است، پیش‌بینی کرد با ورود گوشت تولید داخل به بازار از اواسط فروردین نیز قیمت این محصول کاهش یابد.

وب‌گاه خبر آنلاین

میزان نوشت: یک متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه با افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور مواجه هستیم و مردم دیگر کمتر از ماسک استفاده می‌کنند گفت: باید مراقب کرونا باشیم و همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی بگیریم.

وب‌گاه عصر ایران

متخصص بیماری‌های عفونی: موارد ابتلا به کرونا و تعداد بیماران بستری و افراد با درگیری ریوی و همچنین تعداد موارد سرپایی مبتلا به کووید در کشور افزایش یافته است و یک ویروس جدید به غیر از HBB هم شیوع پیدا کرده است و از این رو تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی هم بیشتر شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که مردم بیش از دو برابر حد ضروری نمک می‌خورند و این وضعیت آنها را در معرض مرگ زودرس قرار می‌دهد.

وب‌گاه فرارو

اگرچه سال‌هاست توجه همگانی به ضایعات پلاستیکی و مشکلات گوناگون زیست‌محیطی آن جلب شده، گستردگی آلودگی جهانی گروهی از ترکیبات پرمصرف شیمیایی بنام مشتقات پلی‌فلوروالکیل (PFAS) و آثار سوئی که می‌توانند بر سلامت انسان و جانداران داشته باشند، تازه در حال روشن شدن است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید منتظر شُبر روز یکشنبه در نشست خبری تاکید کرد: اگر این شرایط ادامه یابد چند صد واحد در زمینه اهدای خون عقب هستیم و دور نیست که در تهران دچار مشکل شویم. به گفته او، هرساله در روز‌های سرد سال و همینطور فصل سرد با میزان کاهش اهدای خون مواجه می‌شویم بخصوص در تهران که به دلیل آلودگی هوا و تعطیلاتی که در این زمینه پیش می‌آید مردم کمتر از خانه‌ها...

وب‌گاه فرارو

دعوا‌ها و خشونت‌های خانگی می‌تواند میزان ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی در زنان را 2.8 برابر و بیماری‌های جسمی را 1.5 برابر افزایش دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پسران علیرضا پناهیان در واکنش به ابتلای میرحسین موسوی به آنفلوانزا، برای او آرزوی مرگ کردند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مراجع تقلید در دیدار با فرمانده فراجا و وزیر آموزش و پرورش بر لزوم شناسایی علل حوادث مسمومیت ها در مدارس و برخورد قاطعانه با عوامل احتمالی در این ماجراها تاکید کردند.

وب‌گاه عصر ایران

در سال حدود 12000 نمونه که علایم تب و دانه‌های پوستی دارند، مورد آزمایش قرار می‌گیرد، اما متاسفانه در سال جاری تعداد موارد مثبت سرخک در مقایسه با سال گذشته بیشتر بوده است.

وب‌گاه فرارو

رییس آزمایشگاه ملی آنفلوآنزا و سرخک با بیان اینکه در سال 1401 موارد سرخک در کشور افزایشی بوده است، گفت: با اینکه در ایران سرخک را حذف کرده‌ایم، اما ژنوتایپ‌های جدید آن از برخی کشور‌هایی همسایه مانند افغانستان و پاکستان وارد کشور ما می‌شوند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر طلعت مختاری آزاد با اشاره به وضعیت بیماری سرخک در کشور، گفت: ایران در منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت قرار دارد و در این منطقه از بین 22 کشور، ایران سومین کشوری بود که تاییدیه حذف سرخک بعد از عمان و بحرین دریافت کرده است. تاییدیه حذف سرخک هر سه سال یکبار مورد بررسی قرار می‌گیرد و در سال جاری برای دومین بار تاییدیه حذف سرخک مورد تایید...