جمعه 30 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

گروهای از دانشمندان بین‌المللی داده‌های ژنتیکی از نمونه‌های جمع‌آوری شده در بازاری در چین و در نزدیکی منطقه‌ای که اولین موارد کووید -19 در انسان شناسایی شده بود را بررسی کرده و می‌گویند که شواهد نشان می‌دهند این همه‌گیری از حیوانات و به احتمال زیاد از «سگ‌راکون‌» ها منشاء گرفته نه از آزمایشگاه‌ها.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از واشنگتن پست نوشت: داده‌های جدیدی که پیش از این در دسترس نبودند، منشأ ویروس کرونا را به حیوانات ربط می‌دهند.

وب‌گاه عصر ایران

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشست مطبوعاتی روز گذشته (جمعه) گفت: این داده‌ها پاسخ قطعی به این که همه‌گیری چگونه آغاز شد ارائه نمی‌دهند، اما هر داده‌ای که ما را نزدیک‌تر به این پاسخ کند، مهم هستند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دانشمندان بین‌المللی می‌گویند که شواهد نشان می‌دهند، منشا همه‌گیری ویروس کرونا از حیوانات و به احتمال زیاد از «سگ‌راکون‌» ها است، نه از آزمایشگاه‌ها.

وب‌گاه فرارو

به گفته دانشمندان، داده‌های مربوط به توالی‌یابی ژنتیکی نشان داده است که برخی از نمونه‌های برداشته شده از سطوح این بازار که برای وجود ویروس کرونا مثبت شده بودند، حاوی اطلاعات ژنتیکی از سگ‌راکون‌ها نیز بود که نشان می‌دهد این حیوانات احتمالا به ویروس آلوده شده بودند.

وب‌گاه فرارو

رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «جهان امروز به وضوح در موقعیت بسیار بهتری در مقایسه با هر لحظه دیگر از دوران همه‌گیری قرار دارد.»

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که امسال پایان پاندمی ویروس کووید 19 (کرونا) است.

وب‌گاه عصر ایران

سازمان جهانی بهداشت پیش از آن، در 30 ژانویه 2020 "وضعیت اضطراری با دامنه بین‌المللی" را اعلام کرده بود. در آن زمان کمتر از 100 مورد عفونت شناسایی شده بود و هیچ مورد مرگ‌ومیر در خارج از چین، جایی که ویروس سارس - کوو -2 برای اولین بار در آن کشف شد. وجود نداشت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان جهانی بهداشت «WHO» زمان مرگ کرونا و پایان همه‌گیری کووید19 در جهان را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه عصر ایران

گرچه ممکن است این بیماری همه گیر در سال جاری به پایان برسد، اما مهم است به یاد داشته باشیم که نزدیک به هفت میلیون نفر در جهان بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند و از شیوع آن درس بگیریم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره پایان کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که همه‌گیری کووید19 تا پایان سال جاری میلادی (2023)، دیگر یک «وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی» در نظر گرفته نخواهد شد.

وب‌گاه گسترش

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که مجوز واردات 250 هزار تن لاشه گوشت قرمز صادر شده است، پیش‌بینی کرد با ورود گوشت تولید داخل به بازار از اواسط فروردین نیز قیمت این محصول کاهش یابد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اهدای 200 هزار دوز واکسن کرونا به کشور بورکینافاسو خبر داد.