جمعه 30 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران امروز دوشنبه در آئین اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان کشور که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، با ابراز امیدواری نسبت به اینکه جشنواره ملی سلامت نقطه عطفی برای واکاوی و بررسی راه‌های پیشگیری از مشکلات روانشناختی، راهکارهای ارتقای سلامت در دانشگاه و سرزندگی...

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه تهران از طراحی سامانه هوشمند به منظور رصد افت تحصیلی و مشکلات روانشناختی دانشجویان دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این سامانه هوشمند از مهر ماه 1401 فعال شده است.

وب‌گاه فرارو

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گویند: در حال حاضر هیچ واکسن تاییدشده‌ای برای درمان عفونت ناشی از ویروس "ماربورگ" که عامل نوعی تب خونریزی‌دهنده است، وجود ندارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کارشناسان اظهار کرده اند که ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا واکسن‌ها و داروهای مؤثر برای بیماری ماربورگ در دسترس قرار گیرند، زیرا تولیدکنندگان باید نمونه‌ها را جمع‌آوری کرده و آزمایش‌های مختلفی را روی آنها انجام دهند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اخیرا سازمان جهانی بهداشت جلسه ای فوری در مورد افزایش موارد ابتلا به ماربورگ تشکیل داده و کارشناسان از سراسر جهان برای حضور و تبادل نظر در این اجلاس فراخوانده شدند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان جهانی بهداشت (WHO) تیم‌هایی را اعزام کرده است تا وضعیت شیوع این ویروس مرگبار را بررسی کرده و از مرگ بیشتر بر اثر آن جلوگیری کنند. ماربورگ، یکی از کشنده‌ترین پاتوژن‌های شناخته‌شده برای انسان است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس مرکز قلب تهران گفت: بیماری های قلب و عروق شتری است که درب منزل هر کسی می‌تواند بخوابد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کارشناسان نسبت به رسوب اختلالات روان در جامعه فقیر و افسرده هشدار دادند و تاکید کردند ایران دچار ترومای جمعی شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بر اساس آمار حدود 47 درصد از آمار مرگ و میرها در کشور یا به علت بیماری‌های قلبی و عروقی است یا به عوامل خطر بروز بیماری‌های قلب و عروق و سکته‌ها مانند فشار خون، دیابت و...، مربوط می‌شود.

وب‌گاه فرارو

واشقانی فراهانی گفت: متأسفانه مرگ ناگهانی در همه نقاط دنیا وجود دارد، ولی در ایران سنین پایین‌تر را دچار کرده است. از دست دادن هوشیاری متعاقب اختلال ریتم قلبی در زمینه تنگی عروق و سکته حاد است. این یعنی که فرد نمی‌داند و یا به علائم بیماری آشنا نبوده است. اینکه به درد قفسه سینه بی تفاوت بوده و یا به دلیل دیابت، درد خود را دقیق متوجه نشده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس مرکز قلب تهران گفت: مرگ ناگهانی در همه نقاط دنیا وجود دارد ولی در ایران سنین پایین‌تر را دچار کرده است.

وب‌گاه فرارو

مصطفی معین: نتایج مطالعات می‌گوید طبقه فرودست 3 تا 4 برابر بیشتر از افراد معمولی دچار مشکلات روان هستند / احمدعلی نوربالا: در سال 99شیوع اختلالات روانی در جامعه ایران به 29.7 درصد رسید که حتما با رخداد‌های اخیر، امروز بیش از این خواهد بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ژاپنی ها به جای سرخ کردن غذا در تابه با روغن زیاد، آن را در قابلمه می پزند یا آن را بخارپز می کنند که می تواند میزان چربی مصرفی را کاهش دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بیش از 5 ماه از شکل‌گیری شدید‌ترین موج خشونت در کشور می‌گذرد. جرقه ایجاد این موج، رخداد تلخ جان‌باختن مهسا امینی؛ دختر 22 ساله سقزی بود که روز 22 شهریور امسال در شهر تهران توسط عوامل گشت ارشاد به بهانه بدحجابی دستگیر و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد و ساعاتی بعد از دستگیری، جسدش (پیکر در ظاهر زنده‌ای که طبق گواهی تایید شده، دچار مرگ مغزی بود) را به بیمارستان کسری منتقل کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تعداد موارد ابتلا به کرونا در کشور کاهش یافته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این که در حال حاضر تعداد موارد ابتلا به کرونا در کشور کاهش یافته است؛ درباره احتمال بروز موج جدید کرونا توضیحاتی ارائه کرد.