جمعه 30 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عرشه آنلاین

در طول 18 ماه گذشته، بزرگترین شیوع آنفلوانزای پرندگان رخ داده و جمعیت پرندگان را در سراسر جهان به شکل قابل توجهی از بین برده است. اما اخیراً آنفلوانزای پرندگان به پستانداران نیز سرایت کرده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

دریافت سدیم بیش از حد، یک عامل خطر برای فشار خون بالا و بیماری قلبی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ژاپنی ها به جای سرخ کردن غذا در تابه با روغن زیاد، آن را در قابلمه می پزند یا آن را بخارپز می کنند که می تواند میزان چربی مصرفی را کاهش دهد.

وب‌گاه فرارو

پیتزا، نان‌ها، غذا‌های سرد، سوپ و بوریتو‌ها پنج عامل اصلی در افزایش مصرف سدیم هستند. در صدر این لیست پیتزا با 5.3 درصد از کل سدیم دریافتی رژیم غذایی قرار دارد و پس از آن نان‌ها و رول‌ها با 4.7 درصد قرار دارند. سپس غذا‌های سرد و گوشت‌های پخته شده با 4.6%؛ سوپ با 4.4%؛ بوریتو و تاکو با 4.3%؛ تنقلات شور با 4.1%؛ و طیور 4% قرار دارند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان جهانی بهداشت (WHO)، شمار مبتلایان و فوتی های کرونایی در جهان طی حدود یک ماه اخیر کاهش یافته است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بر اساس تازه ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، شمار مبتلایان و فوتی های کرونایی در جهان طی حدود یک ماه اخیر کاهش یافته است.

خبرگزاری تسنیم

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وجود 6 میلیون نفر تبعه خارجی غیرقانونی در ایران، بر لزوم حمایت سازمان بهداشت جهانی از ایران برای ارائه خدمات سلامت‌محور به اتباع خارجی تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طرح دارویار نه تنها پرداخت از جیب را افزایش نداد بلکه در برخی اقلام دارویی شاهد کاهش پرداخت از جیب مردم نیز هستیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

خیلی از ما فکر می‌کنیم که باهوش‌ترین مردم دنیا هستیم و در آی‌کیو کسی روی دست ما نیست. این درحالی است که در آخرین تحقیقات، میانگین آی کیو (بهره هوشی) ایرانی‌ها 84 است.

وب‌گاه فرارو

به گفته محققان عوامل خطر رفتاری برای بیماری‌های قلبی عروقی به خوبی شناخته شده است و شامل رژیم غذایی ناسالم و چاقی، عدم تحرک بدنی، سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل می‌شود. کارآزمایی‌های تصادفی سازی و کنترل شده قبلی و مطالعات مشاهده‌ای نشان داده اند که در مورد رژیم غذایی، میزان کربوهیدرات‌های مصرف شده بر سلامت قلب و عروق تأثیری ندارد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت گفت: دبیرخانه سلامت پیمان شانگهای به ایران واگذار شده که نشان از عزم دولت سیزدهم در ارتقای دیپلماسی سلامت دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز» مقامات سازمان بهداشت جهانی از شیوع ویروس ناشناخته با نام ماربورگ در کشورهای آفریقایی هشدار دادند که شبیه ابولاست.

وب‌گاه خبر آنلاین

سیناپرس نوشت: بیماری های قلبی و عروقی (CVDs) عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند. در حالی که مطالعات قبلی ارتباط بین مصرف کلی کربوهیدرات و بیماری های قلبی عروقی را در نظر گرفته اند، یک مطالعه جدید در بریتانیا به این موضوع پرداخته است که آیا انواع کربوهیدرات های مصرف شده بر سلامت قلب و عروق تأثیر می گذارد و دریافته که کیفیت مهم‌تر از کمیت است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در اقدامی عجیب، فدراسیون تکواندو برای دیدار سجادی و ساعی، از تصویری فتوشاپی استفاده کرد.