دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری تسنیم

محققان در مطالعات خود دریافتند که میزان استروژن در بدن برای مقابله با ویروس کرونا اهمیت دارد و به همین خاطر زنان بیشتر از مردان در دفع عفونت موفق‌تر هستند.

خبرگزاری تسنیم

آبله میمون یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که توسط نوعی ویروس ایجاد و منجر به بروز برخی علائم و عوارض می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران گفت: با توجه به تجربه همه‌گیری کووید 19 و مشکلاتی که در این مدت برای جامعه جهانی ایجاد کرده، توجه به هر بیماری نوپدید و بازپدیدی در هر گوشه ایی از دنیا بسیار بیشتر از قبل شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت می‌گوید سازمان دارد برای راهنمایی بیشتر کشورها درباره مهار انتشار آبله میمونی کار می‌کند و فرضیه کاری‌اش این است که تماس جنسی علت این شیوع بوده است.

خبرگزاری تسنیم

طبق آخرین آمار جهانی در شبانه روز گذشته 603 هزار و 778 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و 887 نفر جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری دانا

متخصص بیماری های عفونی گفت: برخلاف شایعات شبکه های مجازی اولا بیماری آبله میمونی وارد کشور نشده و در ثانی در شدیدترین حالت ممکن این بیماری معمولا مرگ و میری ندارد؛ بنابراین مردم باید اطلاعات خود را از منابع مورد وثوق بگیرند و هدف از انتشار این اخبار را درک و روحیه خود را حفظ و مدیریت کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به موارد بروز بیماری آبله میمون در جهان گفت: نگرانی در مورد این بیماری نه در مورد شدت آن بلکه در مورد سرایت سریع آن است.

وب‌گاه خبر آنلاین

این روزها در بیشتر کشورها، به‌ویژه اروپا و آمریکای شمالی، قوانین کروناویروس با جدیت سابق رعایت نمی‌شود. مردم و همچنین قانونگذاران ظاهرا از ادامه محدودیت‌ها خسته شده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سازمان بهداشت آمریکا از مثبت بودن آزمایش آبله میمون یک فرد ساکن نیویورک خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مقامات کشورهای اروپایی همچنان از افزایش موارد ابتلا به ویروس آبله میمون در میان شهروندان خود گزارش می‌دهند. جدیدترین خبرها از رسیدن این ویروس به هلند و سوئیس حکایت دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید واکسن در جمهوری اسلامی ایران، یک تصمیم استراتژیک برای تضمین دسترسی عادلانه به واکسن‌ها، بهبود آمادگی و پاسخگویی به شرایط اضطراری سلامت فعلی و آینده بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جدیدترین خبرها از رسیدن ویروس آبله میمون به هلند و سوئیس حکایت دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: لزوم توجه به سلامت اجتماعی، فقط خاص افراد مسن نیست، بلکه امروزه، جوانان هم نیاز به تامین سلامت اجتماعی و روانی دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید واکسن در جمهوری اسلامی ایران، یک تصمیم استراتژیک برای تضمین دسترسی عادلانه به واکسن‌ها، بهبود آمادگی و پاسخگویی به شرایط اضطراری سلامت فعلی و آینده بود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به نیاز 30 میلیون نفر در کشور به خدمات توانبخشی گفت: فقط 80 تخت توانبخشی در کشور داریم.