یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دکتر بهرام عین اللهی در دیدار تدروس آدهانوم که در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو صورت گرفت، انتخاب دوباره وی به عنوان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت را تبریک گفت و دستاوردهای ایران در مقابله با کرونا و پوشش واکسیناسیون در کشورمان را تشریح کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیرعامل بیمه سلامت درخصوص علت تأخیر عدم پوشش بیمه‌ای بیماران نادر به‌رغم ابلاغ سند ملی این بیماران گفت: به نظر می‌رسد مسأله منابع مالی آن باشد اگرچه مجلس شورای اسلامی بودجه‌ای حدود 5 هزار میلیارد تومان را برای بیماران صعب‌العلاج اختصاص داده است.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت گفت: بیماری کرونا در ایران کنترل و مهار شده است‌.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و استکبار جهانی علیه ایران، مانع موفقیت های کشورمان در کنترل کرونا نشد، چرا که مردم به یاری نظام سلامت شتافتند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی در دیدار "منسوخ مانداویا" وزیر بهداشت هند در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، اظهار داشت: هند در حوزه فناوری اطلاعات و نیز فناوری‌های پزشکی دستاورد‌های مناسبی داشته و ایران از همکاری‌های دو کشور استقبال می‌کند. وی با اشاره به همکاری در حوزه طب سنتی به عنوان یکی از زمینه‌های توسعه روابط ایران و هند یادآور شد: افتتاح...

وب‌گاه فرارو

متخصصان بیماری‌های عفونی و واگیردار می‌گویند این بیماری که نخست در سال 1958 در میمون‌ها کشف شد، می‌تواند از طریق تماس فیزیکی نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل شود. نخستین مورد انسانی آبله میمون در سال 1970 در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اثرات زیست محیطی ناشی از تولید مواددخانی، فشار مضاعف را به منابع کمیاب و اکوسیستم‌های شکننده زمین، تحمیل می‌کند، این امر به ویژه برای کشورهای درحال توسعه بسیار خطرناکتر بوده زیرا تولید تنباکو و محصولات دخانی در این کشورها بیشتر است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مقامات بهداشتی مراکش روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که سه مورد مشکوک ابتلا به بیماری ویروسی آبله میمونی در این کشور شناسایی شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پویش "دخانیات، تهدیدی برای سلامت و محیط زیست ما" در هفته ملی بدون دخانیات (4تا 10 خرداد) از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: دانشیار ویروس‌شناسی و عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران ضمن تشریح علائم، راه‌های انتقال، نحوه پیشگیری و درمان آبله میمونی، گفت: به هر حال احتمال ورود آبله میمونی به ایران هم وجود دارد؛ بر همین اساس هم بهتر است که وضعیت پایش‌ها را در فرودگاه‌ها و مبادی مرزی کشور تقویت کنیم.

خبرگزاری تسنیم

طبق گزارش مقامات بهداشتی در آمریکا تعداد افرادی که به این ویروس مبتلا شده از 3 نفر به 7 نفر افزایش پیدا کرده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

اگر به دنبال اطلاعات کاملی درباره آبله میمونی و راه درمان و سرایت و علائم این بیماری هستید با ما همراه باشید.

وب‌گاه فرارو

آبله میمونی از نظر تظاهرات بالینی تقریبا مشابه با آبله انسانی بوده، ولی از نظر شدت بیماری ملایم‌تر است. این بیماری در کشور‌های آفریقایی اندمیک بوده و دلیل اینکه به آن آبله میمونی می‌گویند، این است که اولین بار در سال 1958 در میمون‌هایی شناسایی شد که در آزمایشگاه‌ها روی آن‌ها کار می‌کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پدیده ریزگرد و توفان‌های گرد و خاک ناشی از خشکسالی و تغییرات آب و هوایی و سوء‌مدیریت منابع آب و خاک در سال‌های اخیر نمود بیشتری یافته و برخورد با آن مستلزم اقداماتی در سطح ملی و همچنین همکاری‌ها و هماهنگی‌های فرامرزی بین دولت‌های جهان است.