دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رژیم اسرائیل و سوئیس نخستین موارد ابتلا به آبله میمون را تایید کردند و به چندین بازیگر اروپایی و آمریکای شمالی پیوستند که شاهد یک بیماری بومی مربوط به آفریقا هستند. در هفته‌های اخیر، بیش از 100 مورد تایید شده یا مشکوک آبله میمون در بریتانیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و سوئد و همچنین در ایالات متحده، کانادا و استرالیا شناسایی شده است که این نگرانی‌ها را افزایش داده...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکشنبه شب برای حضور در هفتاد و پنجمین مجمع بهداشت جهانی وارد ژنو شد و از فرودگاه به مقر سازمان ملل متحد رفت.

خبرگزاری دانا

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزیر بهداشت در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت سخنرانی و با رئیس جمهور سوئیس و وزرای بهداشت برخی کشورها دیدار می کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد حسین نیکنام از برگزاری هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت در تاریخ یکم تا هفتم خرداد ماه سال جاری با حضور بیش از 190 عضو این سازمان در ژنو خبر داد و در ادامه عنوان کرد: سه محور اصلی مورد بحث در این مجمع عمومی، عبارت است از فراگیری پوشش همگانی سلامت، ارتقای کمی و کیفی خدمات فوریت‌های سلامت و همچنین، برخورداری از سلامت بهتر...

وب‌گاه 55 آنلاین

مقام‌های بهداشتی در چندین کشور هشدار داده‌اند که ممکن است موارد آبله میمون در گردهمایی‌ها و جشنواره‌های تابستانی بیشتر شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت سخنرانی و با رئیس جمهور سوئیس و وزرای بهداشت برخی کشورها دیدار می کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مقامات بهداشتی سوئیس، امروز (یکشنبه) از شناسایی یک بیمار مبتلا به آبله‌میمون در این کشور خبر دادند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه هم زمان با ادامه گسترش همه گیری آبله میمونی در جهان از همگان خواست نگران این بیماری باشند و گفت که کشورش واکسن‌های احتمالی در دسترس برای محافظت در برابر این بیماری را بررسی می کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به گفته بایدن؛ مشاوران بهداشت و سلامت تاکنون او را از سطح ابتلا به بیماری آبله میمونی در ایالات متحده آگاه نکرده اند، اما به هر حال همه باید نگران باشند. این نگرانی وجود دارد که گسترش یافتن این بیماری، پیامدهای وخیمی داشته باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بایدن در پایان دیدار از کره جنوبی گفت: ما به شدت برای درک کارهایی که می توانیم بکنیم و چه واکسن احتمالی در دسترس برای رویارویی با آن، تلاش می کنیم. زیرا ادامه احتمالی گسترش اخیر ابتلاء به بیماری نادر آبله میمونی که با وجود شناسایی شدن در دستکم 12 کشور، هنوز فراگیر نشده، می تواند پیامدهای وخیمی داشته باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هنوز از ماجرای ویروس کرونا خارج نشدیم و موارد ابتلا و بستری و فوتی‌های این ویروس در جهان همچنان ادامه دارد، اما در همین وضعیت، نگرانی‌هایی در مورد شیوع غیر معمول بیماری «آبله میمون» به ویژه پس از گسترش آن در 11 کشور ایجاد شده که حسگرهای جامعه و کارشناسان را درجهان فعال کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آبله میمونی در روزهای اخیر در 12 کشور دنیا گزارش شده و برخی کشورها اقدام به خرید واکسن کرده‌اند.

وب‌گاه الف

یک مقام سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که با گسترش موارد ابتلا به «آبله میمون» در سراسر اروپا ممکن است روند شیوع بیماری تسریع شود. طی هفته‌های اخیر مواردی از ابتلا به این بیماری در کشور‌های اروپایی از جمله پرتغال و سوئد و کشور‌های دیگر همچون ایالات‌متحده، کانادا و استرالیا مشاهده شده‌است.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت با اشاره به در پیش بودن "اجلاس جهانی سلامت"، به این شبه پاسخ داد که آیا قرار است بخشی از حق حاکمیت کشور به واسطه "سازمان جهانی بهداشت" سلب شود؟!

وب‌گاه فرارو

تا روز گذشته (شنبه)، 92 مورد تایید شده و 28 مورد مشکوک به آبله میمون در 12 کشور عضو سازمان گزارش شده است که ویروس آبله میمون بومی این مناطق نیست.