دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه مشرق نیوز

اصلاح طلبان اگر خودشان دولت را دربست در اختیار داشته باشند، مدعی می شوند که 16 سال زمان برای آواربرداری نیاز دارند و اگر دیگران در دولت باشند مدعی می شود که چرا ظرف مدت 8 ماه، همه مشکلات رفع نشده است!

وب‌گاه مشرق نیوز

«ع. ش» علاوه بر اینها، از دولت آمریکا (موسسه ملی سلامت) گرنت تحقیقاتی گرفته بود. با بنیاد راکفلر مرتبط بود، با مسئولین بلندپایه شورای جمعیتی آمریکا مراوده داشت و با این شورا همکاری می‌کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران درخصوص برخی اخبار منتشره در مورد واکسن‌های مورد پذیرش عربستان برای انجام فریضه حج توضیحاتی ارائه داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس انجمن گوارش و کبد ایران گفت: افراد بالای 50 سال می‌توانند به طور رایگان غربالگری سرطان روده بزرگ انجام دهند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ضرورت دارد خانواده ها، واکسن سرخک فرزندان خود را در گروه سنی 12 تا 18 ماهگی در 2 نوبت تزریق کنند. ممکن است به دلیل همه‌گیری کرونا طی 2 سال اخیر یا به دلایل دیگر، این گروه سنی واکسن را دریافت نکرده باشند که با توجه به اینکه در معرض شیوع بالای سرخک قرار دارند، باید واکسینه شوند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس انجمن گوارش و کبد ایران با بیان این که ابتلا به سرطان روده به دلیل مصرف فست‌فود در ایران و جهان رو به افزایش است، گفت: افراد بالای 50 سال می‌توانند به طور رایگان غربالگری سرطان روده بزرگ انجام دهند.

وب‌گاه عصر ایران

هنگامی که یک ژن تغییر می‌کند، نورون‌های آن مجبور هستند یک فرآیند تقسیم را انجام دهند که قادر به تکمیل کردن آن نیستند و در نهایت می‌میرند. بدین ترتیب، بسیاری از نشانه‌های بیماری پارکینسون را ایجاد می‌کنند.

وب‌گاه گسترش

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اکنون 235 هزار غیر ایرانی در گروه سنی 9 تا 30 سال طی هفته های اخیر در کشور واکسن سرخک تزریق کرده‌اند و این بیماری تحت کنترل است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: سال‌هاست پوشش واکسیناسیون در ایران بالای 95 درصد است و زیرساخت و سازماندهی مناسب توسط دولت ایجاد شده و نیروی انسانی مورد نیاز برای این امر جذب شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر فرهاد زمانی روز سه شنبه در نشست خبری هفته جهانی سلامت گوارش (31 اردیبهشت تا 6 خرداد) که در محل انجمن برگزار شد، افزود: سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در کشور است که مصرف زیاد غذا‌های آماده، استفاده از گوشت قرمز بیش از حد نیاز بدن و مواد فرآوری شده ابتلا به این بیماری را در جوانان افزایش داده است. وی اظهار داشت: کشیدن سیگار، مصرف الکل، چاقی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دکتر محسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: سال‌هاست پوشش واکسیناسیون در ایران بالای 95 درصد است و زیرساخت و سازماندهی مناسب توسط دولت ایجاد شده و نیروی انسانی مورد نیاز برای این امر جذب شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس انجمن گوارش و کبد ایران گفت: ابتلا به سرطان روده به دلیل مصرف زیاد فست و فودها در ایران و سایر کشورها رو به افزایش است، بطوریکه سالانه 2 میلیون نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، ایران را جزو برترین کشورهای دنیا در واکسیناسیون برشمرد و گفت: واکسن‌های سه گانه با پوشش بالای 95 درصد در کشور انجام می‌شود.

وب‌گاه الف

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایران را جزو برترین کشورهای دنیا در واکسیناسیون برشمرد و گفت: واکسن‌های سه گانه با پوشش بالای 95 درصد در کشور انجام می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ایران از نظر سرانه مصرف الکل در میان مصرف‌کنندگان «مداوم» نوشیدنی‌های الکلی، رتبه نهم را در میان 189 کشور جهان به خود اختصاص داده است.

وب‌گاه عصر ایران

دولت در قبال مصرف مشروبات الکلی مسئول است و در قبال آن باید سیاست‌ورزی‌ای را در پیش گیرد که کمترین صدمه را به جامعه و افراد وارد کند.