یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعتراض به تحریم‌های آمریکا علیه کشورها، گفت: تحریم‌های بانکی و مالی یک‌طرفه آمریکا تلفات بسیاری را در حوزه سلامت جهانی موجب شده است.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت از مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی خواست هر چه سریعتر مراحل قانونی تایید واکسن های ایرانی کرونا طی شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آمریکا و 50 کشور دیگر قطعنامه‌ای را در محکوم کردن اقدامات روسیه در اوکراین در سازمان جهانی بهداشت مطرح کرده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان جهانی بهداشت قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن وضعیت اضطراری سلامتی ایجاد شده به دلیل حمله روسیه به اوکراین محکوم می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در اجلاس سالانه بهداشت جهانی از تبعیض‌های بهداشتی در جهان انتقاد کرد و از واکسن ایرانی کرونا در مسیر تایید WHO خبر داد.

وب‌گاه فرارو

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون هیچ مورد ابتلا یا فوتی در حوزه این دانشگاه بر اثر آبله میمون گزارش نشده است.

وب‌گاه فرارو

نوع آبله میمونی شناسایی شده در شیوع فعلی، دارای نرخ مرگ و میر حدود یک درصد است، اگرچه تاکنون هیچ مورد مرگ و میر ناشی از آن گزارش نشده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر درباره ابتلای یک بیمار بوشهری به آبله میمونی توضیح داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: شایعه ابتلا و فوت یکی از شهروندان شهرهای جنوبی استان بر اثر ابتلا به آبله میمون غیرواقع بوده و تاکنون هیچ مورد ابتلا یا فوتی در حوزه این دانشگاه بر اثر این بیماری گزارش نشده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سعید موحد گفت: علایم اولیه بیماری آبله میمون عموما شامل تب، سردرد و ضعف عضلانی است و علایم ثانویه آن با بثورات پوستی و شبیه آبله انسانی است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: شایعه ابتلا و فوت یکی از شهروندان شهرهای جنوبی استان بر اثر ابتلا به آبله میمون غیرواقع بوده و تاکنون هیچ مورد ابتلا یا فوتی در حوزه این دانشگاه بر اثر این بیماری گزارش نشده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: شایعه ابتلا و فوت یکی از شهروندان شهرهای جنوبی استان بر اثر ابتلا به آبله میمون صحت ندارد.

خبرگزاری تسنیم

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت از مخالفت صریح جمهوری اسلامی با پیشنهاد آمریکا در مجمع جهانی سلامت مبنی بر اصلاح مقررات بهداشتی بین المللی خبر داد.

خبرگزاری دانا

دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ویروس آبله میمون ویروسی است که از دهه 1970 تشخیص داده شد که بیشتر مربوط به غرب آفریقا بود، میزان کشندگی آبله میمون در اپیدمی هایی که در آفریقا داده است حدود سه درصد است و به طرز قابل توجهی از آبله انسانی کمتر است.