دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سرایت ویروس نادر آبله میمون می‌تواند در فصل تابستان سرعت بگیرد.

وب‌گاه عصر ایران

آبله میمون یک بیماری نادر که توسط ویروس آبله میمون ایجاد می شود، بخشی از همان خانواده آبله است. این ویروس که عموما در مناطق دورافتاده مرکز و غرب آفریقا رخ می دهد، اولین بار در سال 1958 (37-1336) در میمون های در قفس حبس شده، مشاهده گردید و یک دهه پس از آن در سال 1970 (49-1348) اولین مورد انسانی ثبت شد.

وب‌گاه گسترش

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز جمعه نشستی اضطراری را درباره شیوع اخیر آبله میمون در برخی از کشور‌ها برگزار کرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شیوع موارد آبله میمون در اروپا و آمریکا ی شمالی باعث علاقه به تکوویریمات شده است. حدود 80 مورد از بیماری آبله میمون اخیرا در 12 کشور جهان ثبت شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فانا: سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز جمعه نشستی اضطراری را درباره شیوع اخیر آبله میمون در برخی از کشور‌ها برگزار کرد تاکنون مواردی از آبله میمون در دستکم 9 کشور اروپایی شامل بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد و بریتانیا و همچنین آمریکا، کانادا و استرالیا گزارش شده است. آلمان شیوع اخیر آبله میمون را بزرگترین شیوع این بیماری...

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - معاون پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران از نظر تولید دانش در منطقه جایگاه قابل قبولی دارد که در این زمینه از سال 2010 در منطقه جایگاه اول و در جهان رتبه 16 را داراست.

وب‌گاه تابناک

وب‌گاه فرارو

سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: از آنجایی که آبله میمونی از طریق تماس نزدیک گسترش می‌یابد، باید بر افراد آسیب‌دیده و تماس نزدیک آن‌ها متمرکز شد. کارکنان مراکز درمانی، اعضای خانواده و شرکای جنسی افرادی که به این ویروس مبتلا هستند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا ناجی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر شیوع آبله میمون، اظهار کرد: در بریتانیا، پرتغال، اسپانیا و سایر کشور‌های اروپایی شیوع این بیماری گزارش شده است. وی افزود: تاکنون 68 مورد مرگ مشکوک از جمله 8 مورد در انگلستان، 20 مورد در پرتغال، هفت مورد در اسپانیا، 13 مورد در کانادا و نیز یک مورد در ایالات متحده گزارش شده است و نکته اینجا است که سرنخ‌هایی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - درحالیکه مبتلایان به بیماری همه گیر کووید -19 در سراسر جهان رو به کاهش گذاشته و برخی از کشورها محدودیت های کرونایی خود از جمله زدن ماسک در فضاهای عمومی را برداشتند، ویروس دیگری به نام آبله میمون درحال شیوع است و نگرانی جهانیان را برانگیخته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، همزمان با تصمیم سازمان جهانی بهداشت برای برگزاری نشست اضطراری درخصوص شیوع ویروس «آبله میمون»، اولین مورد از این بیماری در فلسطین اشغالی نیز دیده شد. یک بیمارستان درتل‌آویو شامگاه جمعه اعلام کرد اولین مورد مشکوک به آبله میمون در فلسطین اشغالی کشف شده است. به نوشته روزنامه «هاآرتص»، بیمارستان ایچیلوف خبر داد، یک مرد 30 ساله که اخیراً به اروپای...

خبرگزاری تسنیم

پس از تأیید ابتلای بیش از 100 مورد "آبله میمون" در اروپا، سازمان جهانی بهداشت روز جمعه یک جلسه اضطراری برای بحث در مورد شیوع اخیر این بیماری برگزار کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ویروس بی‌وی، که ابتدا در سال 1932 یافت و بررسی شد، با چند نام از جمله ویروس هرپس بی، ویروس مانکی بی، هرپس ویروس سیمیا و هرپس ویروس بی شناخته می‌شود. طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، بی‌وی بسیار نادر است اما چنانچه فوری درمان نشود، می‌تواند به آسیب مغزی شدید یا مرگ منجر شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

چندین مورد از ابتلای انسانی به بیماری نادر و گاهی وخیم «آبله میمونی» در روزهای اخیر در چند کشور اروپایی و آمریکای شمالی گزارش شده و نگرانی‌های را برانگیخته است.