دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه 55 آنلاین

خبر دردناک مسمومیت ده‌ها نفر از شهروندان بندرعباس و فوت غم‌بار حداقل 16 نفر از آنان که عمدتا جوان بودند، بر اثر مصرف الکل تقلبی، اتفاق عجیب‌وغریبی نیست؛ گوش ما ایرانیان پر است از اتفاقات ناشی از مصرف سوء الکل که منجر به فوت یا بیماری گروهی افراد مصرف‌کننده شده است.

وب‌گاه فرارو

گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ایران از نظر سرانه مصرف الکل در میان مصرف‌کنندگان «مداوم» نوشیدنی‌های الکلی، رتبه نهم را در میان 189 کشور جهان به خود اختصاص داده است.

وب‌گاه گسترش

«گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ایران از نظر سرانه مصرف الکل در میان مصرف‌کنندگان «مداوم» نوشیدنی‌های الکلی، رتبه نهم را در میان 189 کشور جهان به خود اختصاص داده است. مطابق گزارش این سازمان هر ایرانی بالای 15 سال که «به طور مرتب الکل می‌نوشد»، در سال 2016 به طور میانگین 28.4 لیتر الکل خالص مصرف کرده است. این رقم در سال 2010 به میزان 24.8 لیتر بوده است».

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن زهرایی به مناسبت هفته جهانی واکسیناسیون افزود: هفته جهانی واکسیناسیون برای جلب توجه مردم و سیاستگذاران در اجرای برنامه واکسیناسیون تکمیلی توسط سازمان جهانی بهداشت نامگذاری شده است. وی اظهار داشت: سالهاست پوشش واکسیناسیون در ایران بالای 95 درصد است و زیرساخت و سازماندهی مناسب توسط دولت ایجاد شده و نیروی انسانی مورد نیاز برای این امر جذب شده...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایران را جزو برترین کشورهای دنیا در واکسیناسیون برشمرد و گفت: واکسن‌های سه گانه با پوشش بالای 95 درصد در کشور انجام می‌شود.

وب‌گاه فرارو

در شرایطی که بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد روز‌های نامطلوب هوای کلانشهر تهران در سال 1400 نسبت به سال 1399 کاهش یافته است؛ طی سال قبل در مجموع 2 روز شرایط پاک، 249 روز شرایط قابل قبول، 108 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 6 روز ناسالم برای همه اقشار در پایتخت ثبت شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

شرق نوشت: خبر دردناک مسمومیت ده‌ها نفر از شهروندان بندرعباس و فوت غم‌بار حداقل 16 نفر از آنان که عمدتا جوان بودند، بر اثر مصرف الکل تقلبی، اتفاق عجیب‌وغریبی نیست؛ گوش ما ایرانیان پر است از اتفاقات ناشی از مصرف سوء الکل که منجر به فوت یا بیماری گروهی افراد مصرف‌کننده شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نحوه مواجهه مقامات کشورش با همه‌گیری کووید را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و به ارتش این کشور دستور داد برای توزیع دارو وارد عمل شود

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: بسیاری از بیماری‌ها با واکسیناسیون ریشه کن شدند و سلامت کودکان ایرانی همتراز کشورهای توسعه یافته است.

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - به گفته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نگرانی از افزایش موارد کرونا در کشور جدی است، لذا توصیه‌های این وزارتخانه برای کنترل بیماری تغییر نکرده و همچنان چهار اصل زدن ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصله فیزیکی، رعایت تهویه هوا در اماکن بسته و تزریق دُزهای واکسن مورد تاکید است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر کمال حیدری گفت: هفته جهانی واکسیناسیون را تبریک می‌گویم و خدا را شاکریم در جمهوری اسلامی با اهتمام همه مسئولان و دست اندرکاران که در تولید و توسعه بحث واکسیناسیون داشتند، بسیاری از بیماری‌هایی که یک زمانی برای کشور ما یک آسیب جدی تلقی می‌شد امروزه به شکلی حذف و ریشه کن شده و الحمدلله سلامت کودکان ایران در حد کشور‌های توسعه یافته و در برخی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بازگشت به شرایط عادی زندگی قبل از همه گیری کرونا را مرهون پوشش وسیع واکسیناسیون در دولت سیزدهم دانست و گفت: رفع محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که وضعیت کرونا در کشور آرام است.

وب‌گاه گسترش

معاون بهداشت وزارت بهداشت به مناسبت هفته واکسیناسیون اعلام کرد: بسیاری از بیماری‌ها با واکسیناسیون ریشه کن شدند و سلامت کودکان ایرانی همتراز کشورهای توسعه یافته است.

خبرگزاری تسنیم

یک فعال حوزه جمعیت با بیان اینکه در سال بین 350 هزار تا 400 هزار سقط جنین در کشور داریم، گفت: در زمان جنگ، سازمان جهانی بهداشت 13 نوع وسیله جلوگیری از بارداری را رایگان به مردم ایران می‌داد که توسط 15 هزار شبکه بهداشت، کاهش جمعیت کشور انجام می شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته واکسیناسیون گفت: بسیاری از بیماری‌ها با واکسیناسیون ریشه کن شدند و سلامت کودکان ایرانی همتراز کشورهای توسعه یافته است.