دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه الف

رئیس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت با اعلام اینکه سه سال است که در کشور هیچ موردی از انتقال محلی مالاریا نداشته‌ایم، در عین حال به موارد وارده این بیماری از برخی کش گفت: موارد تک‌گیر مرگ‌ومیر مالاریا بین موارد وارده به کشور نیز وجود داشته که البته خیلی دیر هنگام به مراکز بهداشتی مراجعه کردند.

وب‌گاه مشرق نیوز

با ادامه روند کاهشی و ثبت 13 مورد فوت در شبانه‌روز گذشته، آمار فوتی‌های روزانه کرونا بعد از حدود 26 ماه به روزهای ابتدایی ورود این بیماری به کشور رسیده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) اکثر این موارد که 114 کودک را شامل می‌شود, در کشور انگلیس ثبت شده است.

خبرگزاری تسنیم

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) اکثر این موارد که 114 کودک را شامل می‌شود, در کشور انگلیس ثبت شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

تزریق دز سوم واکسن کرونا نقش مهمی در کاهش احتمال ابتلا به سویه‌های جدید این ویروس و کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا دارد. با این حال، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: "حدود 22 میلیون نفر از مردم ایران که نوبت دوز سوم آنها فرا رسیده است، برای تزریق دز بوستر واکسن استقبال نکردند."

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که بر اساس گروه های خونی، مصرف یا مصرف نکردن هیچ ماده غذایی توصیه نمی شود، هشدار داد: چنانچه به بهانه حفظ سلامت بدن، گروه خاصی از مواد غذایی حذف شود در دراز مدت مشکلات بسیاری را به همراه دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

نکته مهم درباره پوکی استخوان این است که معمولا تصورات موجود درباره شکستگی ناشی از این بیماری از واقعیت فاصله دارد.

خبرگزاری دانا

نتایج یک مطالعه تحقیقاتی که اخیرا در مجله The Lancet منتشر شد، نشان داد که آبریزش بینی و سردرد از علائم مشترک امیکرون با سویه های قبلی است اما از دست دادن حس بویایی و چشایی در دلتا 52.7% از مبتلایان دیده می‌شود اما تنها 16.7% از افراد مبتلا به امیکرون دچار این عارضه می‌شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

چند مورد ابتلا به بیماری هپاتیت با منشاء نامشخص در میان کودکان در چند کشور اروپایی شناسایی شده اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران نوشت: مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در اروپا از شناسایی چند مورد ابتلا به بیماری هپاتیت با منشاء نامشخص در میان کودکان در چند کشور اروپایی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان ژاپنی چوب‌های غذاخوری رایانه‌ای اختراع کردند که طعم نمک را در غذا افزایش می‌دهد و استفاده از آن برای کسانی مفید است که باید میزان سدیم را در رژیم روزانه خود کاهش دهند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، نوشت: مقامات منطقه‌ایِ سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه می کنند که مردم به استفاده از ماسک در اماکن عمومی برای کاهش انتقال ویروس کرونا حتی در صورتی که مقامات محلی نیز استفاده اجباری از آن را لغو کنند، ادامه دهند.

وب‌گاه فرارو

مقامات بهداشتی می‌گویند تاکنون مواردی از ابتلا به هپاتیت یا التهاب کبد علاوه بر انگلیس و اسکاتلند در دانمارک، ایرلند، هلند، اسپانیا و ایالات متحده نیز گزارش شده است.

وب‌گاه فرارو

یکی از مقامات مرتبط با سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: استفاده از ماسک همچنان توصیه می‌شود. ثابت شده است که ماسک‌ها در صورت استفاده صحیح در کاهش انتقال ویروس کرونا بسیار موثر هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آلرژی‌های فصلی در نتیجه قرار گرفتن در معرض ذرات موجود در هوا (مانند گرده‌ها) رخ می‌دهد که فقط در برخی زمان‌های سال مانند فصل بهار اتفاق می‌افتد و همه شاید یکی از علایم آن را از جمله خارش پوست، آبریزش بینی، عطسه و گاهی خارش، آبریزش و قرمز شدن چشم‌ها تجربه کرده باشیم.