دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایسنا

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ویژگی‌ها و منشاء واریانت XE کرونا، گفت: در موقعیت مناسب اُفت پیک ششم قرار داریم؛ در این شرایط مردم باید واکسیناسیون‌شان را تکمیل کرده و دز بوستر را هم تزریق کنند. در عین حال باید سطح واکسیناسیون محصلین را هم بالا ببریم.

خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران ژاپنی، چاپستیک‌های برقی ابداع کرده‌اند که می‌توانند به بهتر شدن طعم غذا کمک کنند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به رئیس سازمان جهانی بهداشت، نسبت به وقوع فاجعه انسانی در فلسطین هشدار داد.

خبرگزاری تسنیم

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت و CDC تاکنون حدود 100 کودک در جهان به عفونت‌های شدید کبدی دچار شده‌اند. تاکنون علت خاصی در این موارد منتشر نشده است.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - پوستری که طی روزهای اخیر با عنوان پوستر روز جهانی زنان روستایی با تصویری از زنان روستایی شمال ایران در فضای مجازی دست به دست می‌شود و حتی در برخی رسانه‌های رسمی نیز خبر آن منتشر شده، یک پوستر جعلی است که پیش از این نیز بارها در فضای مجازی بازنشر شده بود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به ورود سالانه یک میلیون بیمار از کشورهای خارجی به ایران از کاهش 70 درصدی گردشگری سلامت در پی شیوع کرونا در کشور خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه پلاسمافروشی مورد تایید این سازمان نیست، گفت: در دولت جدید تاکید بر این است که سازمان انتقال خون به عنوان تنها متولی تامین خون و فرآورده‌های خونی کشور، صرفا به فرایند اهدای خون داوطلبانه و بدون چشمداشت بپردازد و دیگر ابعاد اهدا را نه تایید کند و نه به آن ورود کند.

خبرگزاری ایسنا

محققان می‌گویند: تزریق تنها یک دوز واکسن HPV برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم کافی است و این امر می‌تواند یک تغییر دهنده بازی در زمینه پیشگیری از این بیماری باشد.

خبرگزاری ایسنا

یک متخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه جراحی یکی از روش‌هایی است که برای کاهش وزن برخی افراد به کار گرفته می‌شود، گفت: فرد حتما باید نسبت به مراقبت‌های بعد از عمل کاملا توجیه شود و آگاه باشد که بعد از عمل ممکن است دچار بازگشت وزن شود و باید بعد از جراحی رژیم متعادل و فعالیت بدنی مناسب داشته باشد.

خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در پی بروز آلودگی هوا در تهران و چند شهر دیگر، به سالمندان توصیه کرد که تا حد امکان از تردد در سطح شهر و بیرون از منزل خودداری کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نوعی از قارچ‌های جادویی (Magic mushroom) یا قارچ‌های سایلوسایبین (Psilocybin mushroom) هست که مصرف آن می‌تواند بیماران مبتلا به افسردگی را به شیوه‌ای متفاوت از نتیجه مصرف داروهای رایج درمان کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مسئول سیما و منظر شهرداری منطقه هشت تبریز گفت: در اثر تندباد شدید امروز تبریز درختی شکسته و جان یک نفر را در محدوده بازار تبریز گرفت.