دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه فرارو

نکته مهم درباره پوکی استخوان این است که معمولا تصورات موجود درباره شکستگی ناشی از این بیماری از واقعیت فاصله دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مقامات بهداشتی انگلیس از شناسایی بیش از 1100 مورد ابتلا به کرونای XE در این کشور خبر دادند.

خبرگزاری دانا

با توجه به نقش تشخیص به هنگام در درمان بیماری ها و با عنایت به فراوانی موارد کم شنوایی و ناشنوایی کودکان، مراجعه به مراکز غربالگری شنوایی برای نوزادان بدو تولد یک ضرورت است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با اشاره به ضرورت مشارکت همه سازمان ها و نهادها در حل مسائل و چالش‌های بهداشتی و حوزه سلامت گفت: به دلیل آنکه همه ابعاد بهداشت و سلامت در حیطه اختیارات وزارت بهداشت، قابل رفع نیست، مشارکت سایر نهادها و دستگاه‌ها در قالب شورا مد نظر است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار با سفیر تاجیکستان در ایران بر گسترش همکاری‌ها بین 2 کشور در زمینه تعاملات علمی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده تبادل استاد و دانشجو، ایجاد دوره‌های مشترک، کوتاه مدت تخصصی به صورت مجازی یا حضوری، همکاری در زمینه طب سنتی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت تاکید دارند: "واکسیناسیون" یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می توانیم برای حفاظت از خود در برابر بیماری کووید -19 انجام دهیم و در عین حال نیز به پایان یافتن همه گیری و همچنین توقف ظهور واریانت‌های جدید ویروس کرونا کمک کنیم.

خبرگزاری ایسنا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تازه‌ترین توصیه‌های خود درباره کووید 19 تاکید کرد: هم‌اکنون واکسن‌های ایمن و موثری در دسترس هستند که مصونیت قوی در برابر نوع شدید بیماری ایجاد کرده و کاهش بستری و مرگ ناشی از این بیماری را موجب می‌شوند و تاکنون میلیاردها نفر در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه‌های افزایش جمعیت باید با اقدامات تبلیغی و اطلاع‌رسانی در جامعه نمود پیدا کند، گفت: این ماه فرصت خوبی برای تبلیغ روحانیون در زمینه مسئله بحران جمعیت و ضرورت افزایش نرخ باروری است.

خبرگزاری تسنیم

با افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونایی در کشور، نمودار موارد بستری و سرپایی کرونامثبت روند صعودی به خود گرفته است. در هفته گذشته 23 درصد شکایات مردم مربوط به عدم رعایت فاصله‌گذاری در مدارس بوده است.

خبرگزاری ایسنا

نتایج یک مطالعه جهانی نشان داده است که در طول همه‌گیری کووید 19، میانگین آماریِ مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در روزهای تعطیل آخر هفته در مقایسه با سایر روزهای هفته بیشتر بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سازمان جهانی بهداشت، از شناسایی دو سویه فرعی از اومیکرون خبر داد. این سازمان اعلام کرد که در حال بررسی سویه های فرعی BA.4 و BA.5 است تا دریابد آیا احتمالاً از مصونیت داده شده از طریق واکسن یا عفونت قبلی فرار می‌کنند یا خیر.

خبرگزاری دانا

با اینکه در سال گذشته ایران موفق به اخذ گواهی حذف سرخک از سازمان جهانی بهداشت شده بود، اما با شیوع این بیماری در کشورهای همسایه، متاسفانه زنگ خطر بازگشت بیماری به کشور به صدا در آمده و تهدیدی برای سلامت مردم به خصوص کودکان است.

وب‌گاه خبر آنلاین

بر اساس تحقیقات ارائه شده، روزه گرفتن از طلوع صبح تا غروب آفتاب به مدت 30 روز باعث افزایش سطح پروتئین هایی می شود که نقش مهمی در بهبود مقاومت به انسولین و محافظت در برابر خطرات ناشی از رژیم غذایی پرچرب و پر قند دارند. این مطالعه که بر اساس اعمال روزه‌داری ماه رمضان، یک تمرین معنوی برای مسلمانان است، یک رویکرد درمانی جدید بالقوه برای بیماری‌های مرتبط با چاقی، از جمله دیابت، سندرم متابولیک...

خبرگزاری دانا

سازمان جهانی بهداشت، از شناسایی دو سویه فرعی از اومیکرون خبر داد.

وب‌گاه الف

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ویژگی‌ها و منشاء واریانت XE کرونا، گفت: در موقعیت مناسب اُفت پیک ششم قرار داریم؛ در این شرایط مردم باید واکسیناسیون‌شان را تکمیل کرده و دز بوستر را هم تزریق کنند. در عین حال باید سطح واکسیناسیون محصلین را هم بالا ببریم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که دو سویه فرعی از اومیکرون شناسایی شده است.