دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به اینکه بیماری سرخک بسیار مسری و همراه با مشکلات تنفسی است ضروریست که واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال تکمیل شود تا این کودکان به این بیماری مبتلا نشوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان فضایی ایران اعلام کرد: براساس گزارش هیات بین دولتی تغییرات اقلیمی سازمان ملل (IPCC) تغییرات آب و هوایی تا سال 2050 میلادی، 200 میلیون آواره زیست محیطی در جهان بر جای می‌گذارد و این آوارگی می‌تواند بر جسم و روح انسان اثر بگذارد.

خبرگزاری ایسنا

پس از دو سال تلاش برای واکسیناسیون مردم جهان در برابر کووید -19، اکنون تعداد دُزهای موجود واکسن در بسیاری از مناطق از میزان تقاضا پیشی گرفته است.

خبرگزاری ایسنا

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به‌مناسبت 7 آوریل روز جهانی بهداشت، با تاکید بر اهمیت پرداختن به حوزه بهداشت و پیشگیری در کاهش هزینه‌های نظام سلامت و تاثیر اقدامات پیشگیرانه در مدیریت همه‌گیری کووید 19، خواستار حمایت بیشتر سرمایه‌گذاران، نهادها و سازمان‌های همکار در سیاستگذاری و اجرای سیاست‌های حوزه بهداشت شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرانا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باتاکید براهمیت پرداختن به حوزه بهداشت وپیشگیری درکاهش هزینه‌های نظام سلامت وتاثیراقدامات پیشگیرانه درمدیریت همه‌گیری کووید 19، خواستار حمایت بیشتر سرمایه‌گذاران، نهادها وسازمان‌های همکار درسیاستگذاری واجرای سیاست‌های حوزه بهداشت شد.

وب‌گاه تابناک

افزایش توفانی قیمت اینترنت ثابت، رد اشتباه پزشکی روی تن «عصر جدید»، شب وحشت صهیونیست‌ها در تل آویو، شادمانی هسته‌ای در سکوت وین، تهران خاک یترین شهر جها خاکی‌ترین شهر جهان، چراغ «برجام» رو به خاموشی است؟، تداوم گرد وغبار در آسمان کشور تا یکشنبه، ره‌آورد ائتلاف عربی - اسرائیلی، بازی تکراری اروپا و امریکا در مذاکرات، دلار‌های ادعایی کجاست؟ و تعلیق روس‌ها از شورای حقوق بشر بدون از مواردی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: به دلیل احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با شروع فصل گرما، مردم گوشت قرمز را با مهر سازمان دامپزشکی از مراکز معتبر خریداری کنند.

خبرگزاری ایسنا

رئیس انجمن آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، «سلامت» را حق و مطالبه‌ای همگانی خواند که در مواردی مورد غفلت قرار گرفته است و در عین حال با بیان اینکه کووید19 مانند زنگ بیدار باشی بود تا چشمانمان را بازکنیم و تغییراتی ایجاد کنیم، گفت: فرصت‌هایی برای ارتقای سواد سلامت جامعه و سواد پزشکی مردم داشتیم، اما تاکنون کار مفیدی در این راستا صورت نگرفته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محتوای برنامه آموزشی رشته پزشکی (کوریکولوم) دروس آموزشی رشته پزشکی را نیازمند تغییر و به‌روزرسانی دانست و گفت: این دروس در 20 سال آتی کارایی لازم را ندارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک متخصص به خبرآنلاین گفت: به نظر می‌رسد علت شیوع خفیف سرخک در این بازه زمانی تغییرات جدی در این بیماری نیست بلکه نظم و انضباط واکسیناسیون سرخک از حالت عادی خارج شده و تزریق واکسن فراموش شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روان‌درمانگر و مدرس دانشگاه معتقد است: سلامت جامعه در گرو سلامت زنان است و اولویت‌بخشی به این مولفه سبب ایجاد یک جامعه عاری از بیماری‌های روانی و اجتماعی خواهد بود.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایسنا

نتایج یک مطالعه که توسط گروهی از محققان بین‌المللی و ایرانی به انجام رسیده است، نشان می‌دهد که نظام سلامت ایران، دستاوردهای چشم‌گیری در کنترل بار بیماری‌های عفونی داشته است؛ اما با چالش‌ها و تهدیدات بهداشتی در زمینه بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی - عروقی و مرگ زودرس مواجه است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: فرسودگی شغلی حالتی از فرسودگی جسمی یا روانی است که بر اثر استرس طولانی مدت یا کار بیش از حد ایجاد می شود.