دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه مشرق نیوز

استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: انسان‌ها روزانه مقدار زیادی میکروپلاستیک را از طریق غذا, هوا و... دریافت می‌کنند اما هنوز مدرکی که نشان بدهند این موارد بر سلامت انسان اثر منفی دارند، وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که توسعه همکاری‌های بین المللی در دستور کار معاونت بین‌الملل دانشگاه است، گفت: انجام واکسیناسیون عمومی و مهار ویروس کرونا، تغییراتی در روند فعالیت‌های بین المللی ایجاد می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: انسان‌ها روزانه مقدار زیادی میکروپلاستیک را از طریق غذا, هوا و... دریافت می‌کنند اما هنوز مدرکی که نشان بدهند این موارد بر سلامت انسان اثر منفی دارند, وجود ندارد و این مورد در حال بررسی توسط دانشمندان است.

وب‌گاه خبر آنلاین

دبیر کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا گفت: احتمال این‌که ما در 1401 با بیماری کنار بیاییم خیلی زیاد است، امیدوار هستیم این‌طور شود، واقعاً پیش‌بینی این مسائل سخت است اما روندی که تا حالا داشتیم ما را به 1401 امیدوار می‌کند که شاهد بومی شدن بیماری باشیم.

خبرگزاری ایسنا

رئیس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آسیب‌های شیوع پاندمی کووید19 بر شناسایی موارد مبتلا به سل، گفت: متاسفانه به دلیل ذات خود بیماری سل، عواقب عدم شناسایی موارد مبتلا به آن بلافاصله خود را نشان نمی‌دهد و حتی اگر همین امروز کرونا خاتمه یابد، بازهم طی 2 تا 5 سال آینده باید با اثرات دیر ظهور آن دست و پنجه نرم کنیم.

خبرگزاری ایسنا

گستره کم‌تحرکی بین ایرانیان با پیدایش کرونا و مشکلات اقتصادی به صورت تصاعدی در حال افزایش است و خطر یکجانشینی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان، زنان و سالمندان موجب شده، مردم ایران با سونامی بیماری‌های غیرواگیر و مرگ‌ومیر ناشی از آن بازی دو سرباختی را آغاز کنند؛ نمایشی که از آغاز تا پایان، تلخ و غمناک است.

خبرگزاری ایسنا

بیماری کووید19 که برای اولین بار در دسامبر سال 2019 میلادی شناسایی شد، منجر به یک بیماری همه گیر جهانی شده که با گذشت بیش از 2 سال، پیامدهای فرسایشی بر بهداشت روانی مردم دنیا داشته و همچنان نیز به طرق مختلف بر زندگی و سلامت افراد تأثیر می گذارد.

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - آمار کرونا در کشور روند نزولی به خود گرفته است که می توان از مهم ترین دلایل آن را در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی، همه گیری واکسیناسیون و عزم جدی دولت سیزدهم در این زمینه دانست.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: خبر پیدایش یک سویه کرونا که ترکیبی از سویه‌های دلتا و امیکرون است، در روزهای اخیر باعث نگرانی عمومی در جهان شده است.

خبرگزاری ایسنا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: کشورهای اروپایی شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید -19 هستند چرا که خیلی زود به لغو محدودیت های کرونایی اقدام کردند.

خبرگزاری ایسنا

داده ها نشان می‌دهد: هیچ کشوری استانداردهای کیفیت هوا را که توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) تعیین شده، رعایت نکرده است.

خبرگزاری ایسنا

با آغاز تعطیلات نوروزی در کشور، سفر بیشتر می‌شود اما از آنجایی که هنوز کرونا دست از سرمان برنداشته باید یک سری نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا سفری همراه با سلامتی داشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا

لباس‌های هوشمند، یک شکل کاربردی از فناوری را به نمایش می‌گذارند که می‌تواند جنبه‌های گوناگون زندگی کاربران را متحول کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مادران باردار کمتر از 18 سال تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند و مرگ و میر آن‌ها به ازای هر صد هزار نفر به 17 نفر کاهش پیدا کرده است.

خبرگزاری ایسنا

در گوشه و کنار صنعت مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی هر روزه فناوری‌های جدیدی کشف می‌شود که برای مبارزه با بیماری‌ها، تولید واکسن‌ها و داروهای جدید و کمک به مردم برای داشتن زندگی سالم‌تر استفاده می‌شود. طی دو سال گذشته، بسیاری از شرکت‌های فناوری بر روی استفاده از تخصص خود در جهت حل مشکلات ناشی از همه‌گیری جهانی متمرکز شده‌اند. در عین حال، بسیاری از شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی که لزوما...