دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - همایش ای تیری /E3 که به عنوان بزرگترین کنفرانس صنعت بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شود، امسال برگزار نخواهد شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه ایران از گسترش تروریسم از داخل افغانستان، توسعه داعش و جذب و نیرو در شمال این کشور و برخی کشورهای دیگر منطقه ابراز نگرانی کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر بهداشت می گوید: در کمتر کشوری در جهان می‌بینید که 100 درصد مردم اقدام به تزریق کرونا کرده باشند. در همه جای دنیا جنبش‌های ضدواکسن فعالیت دارند و کشور ما هم مستثنی از این امر نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یافته‌ها حاکی از آن است که سطح بالای فعالیت بدنی متوسط تا شدید در اوقات فراغت با کاهش خطر زوال عقل در مردان مرتبط است.

خبرگزاری ایسنا

بازی گلف یا تنیس در دوران میانسالی ممکن است به‌عنوان یکی از فعالیت‌های اوقات فراغت به نظر برسد اما نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که در حفظ سلامت ذهن بازیکنان نیز نقش بسیار خوبی ایفا می‌کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان جهانی بهداشت یک زیرسویه جدید را که با عنوان اومیکرون پنهانکار شناخته می شود، سویه غالب در سراسر جهان معرفی کرد و آن را دلیل اوجگیری دوباره بیماری در چین و اروپا خواند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

زیرسویه جدید کرونا با نام "اومیکرون پنهانکار" شناخته می شود و در حال حاضر در تقریبا 86 درصد از موارد توالی یابی شده شناسایی شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت یک زیرسویه جدید را که با عنوان "اومیکرون پنهانکار" شناخته می شود، سویه غالب در سراسر جهان معرفی کرد و آن را دلیل اوجگیری دوباره بیماری در چین و اروپا خواند.

خبرگزاری ایسنا

تولید 27 داروی بیوتکنولوژی، 12 طرح در حوزه واکسن،90 ماده اولیه دارویی و 55 طرح در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی از جمله اقدامات محققان کشور در راستای توسعه زیست‌فناوری و کسب 3 درصد بازار این حوزه است، ضمن آنکه تاکنون 8 واکسن کرونا را به فاز بالینی رسانده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وبا یک بیماری اسهالی حاد عفونی و به شدت مسری است که شایع‌ترین راه انتقال آن آشامیدن آب یا خوردن مواد غذایی آلوده به باکتری ویبریوکلرا است و آلودگی دست‌ها نیز ممکن است موجب انتقال این بیماری شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

ویروس هپاتیت A از طریق دستگاه گوارش و به دنبال خوردن آب یا غذای آلوده به ویروس مزبور و یا در اثر تماس مستقیم با فرد مبتلا به این بیماری به انسان منتقل می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

هپاتیت A یک بیماری ویروسی کبد است که علائم آن می‌تواند به شکل یک بیماری خفیف تا شدید باشد. ویروس هپاتیت A از طریق دستگاه گوارش و به دنبال خوردن آب یا غذای آلوده به ویروس مزبور به انسان منتقل می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

امروزه تلفن همراه، دیگر تنها وسیله‌ای برای مکالمات روزمره نیست. با پیشرفت لحظه به لحظه تکنولوژی این وسیله به یکی از مهم‌ترین ابزارها برای انسان‌ها تبدیل شده و خود به تنهایی یک رسانه فردی کوچک است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: وبا یک بیماری اسهالی حاد عفونی و به شدت مسری است که شایع‌ترین راه انتقال آن آشامیدن آب یا خوردن مواد غذایی آلوده به باکتری ویبریوکلرا است و آلودگی دست‌ها نیز ممکن است موجب انتقال این بیماری شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وبا به دنبال خوردن آب یا غذای آلوده به باکتری ویبریوکلرا ایجاد می‌شود که فقط در انسان ایجاد بیماری می‌کند و در صورتی که به موقع درمان نشود، موجب کم آبی شدید بدن شده و منجر به مرگ انسان می‌شود.