دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری تسنیم

طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته بیش از یک میلیون و 101 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و 4 هزار و 576 نفر جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برخی افراد تصور می‌کنند چون سه دز واکسن را تزریق کرده‌اند، دیگر به کرونا مبتلا نمی‌شوند و ناقل این ویروس نخواهند بود. اما پزشکان و متخصصان نظر دیگری دارند؛ آنها این تصور را کاملا اشتباه می‌دانند و تاکید می‌کنند فرد واکسینه شده هم می‌تواند ناقل امیکرون باشند و باید پروتکل‌ها رعایت شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: وزیر بهداشت با بیان اینکه تحریم‌های یک جانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار و شکست کرونا هستند، گفت: ایران انتظار دارد سازمان جهانی بهداشت روند ثبت‌نام را برای دریافت مجوز مصرف اورژانسی تسهیل کند.

خبرگزاری ایسنا

وزیر بهداشت گفت: تحریم های یک جانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای به دست آوردن و دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار و شکست COVID-19 هستند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه تحریم‌های یک جانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار و شکست کرونا هستند، گفت: ایران انتظار دارد سازمان جهانی بهداشت روند ثبت‌نام را برای دریافت مجوز مصرف اورژانسی تسهیل کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر بهداشت در نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تحریم‌های یک جانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای به دست آوردن و دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار و شکست COVID-19 هستند.

خبرگزاری میزان

وزیر بهداشت در نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تحریم‌های یک جانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای به دست آوردن و دسترسی به ابزار‌های لازم برای مهار و شکست COVID-19 هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گروه دارویی برکت اعلام کرد: پس از صدور مجوز وزارت بهداشت برای آغاز مطالعه بالینی واکسن برکت پلاس، تزریق این واکسن اختصاصی امیکرون به نخستین داوطلب انجام شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تحریم های یک جانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای به دست آوردن و دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار و شکست کوید 19 هستند.

خبرگزاری ایسنا

رییس کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: متاسفانه شاهد کاهش سن مصرف سیگار به حدود 14 سال بوده و لازم است برای حفظ سلامت جامعه در بحث اخذ مالیات سیگار تجدید نظر شود.

خبرگزاری تسنیم

در حالی که آمارهای وزارت بهداشت از زیان 140 هزار میلیارد تومانی به حوزه سلامت در پی استعمال دخانیات خبر می‌دهد و سالیانه 60 هزار فوتی به دنبال مصرف دخانیات داریم، نمایندگان مجلس با اخذ عوارض مازاد از سیگار مخالفت کردند!

وب‌گاه مشرق نیوز

داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که علائم کرونای امیکرون ممکن است دو تا سه روز پس از آلوده شدن به ویروس ظاهر شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که علائم کرونای امیکرون ممکن است دو تا سه روز پس از آلوده شدن به ویروس ظاهر شود. با این وجود، متخصصان توصیه می‌کنند که افراد حداقل 10 روز پس از این که در معرض ویروس کرونا قرار گرفتند خود را ایزوله کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، در حساب کاربری توئیتری خود نوشت: واکسن ایرانی برکت به صورت اختصاصی برای سویه امیکرون تولید شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - انجام طرح تحقیقاتی «کارآزمایی بالینی بررسی ایمونوژنیسیتی و ایمنی واکسن امیکرون کووایران‌برکت به عنوان دز تزریقی سوم در افراد واکسینه بالای 18 سال» در کمیته اخلاق در پژوهش تصویب شد.