دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا درباره روند مبارزه با این بیماری طی دو سال گذشته توضیح داد.

وب‌گاه عصر ایران

نتایج بررسی های محققان ما در قالب مطالعه دز یادآور نشان داد که واکسن رازی کوو پارس می تواند به عنوان دز یادآور واکسن های سینوفارم، برکت، آسترازنکا و اسپوتنیک و رازی استفاده شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت تحقیق و تولید موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با پایان فاز سوم واکسن رازی کووپارس و تایید ایمنی و کارایی آن، این واکسن ایرانی می‌تواند به عنوان دز یادآور (بوستر) تمام واکسن‌های موجود در کشور از جمله سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک، برکت و رازی استفاده شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک بیمار آمریکایی مبتلا به سرطان خون و ویروس اچ آی وی، پس از پیوند سلول بنیادی از یک اهداکننده که به طور طبیعی در برابر ویروس عامل AIDS مقاوم بود، درمان شد. از زمان دریافت خون بند ناف، این بیمار به مدت 14 ماه است که در بهبودی به سر می‌برد و عاری از ویروس است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، پیام طبرسی با تاکید بر این که امیکرون در مقایسه با سایر سویه‌های کرونا بیشتر کودکان را درگیر می‌کند، افزود: عدم واکسیناسیون در برابر کرونا یکی از مهمترین علت‌های ابتلای کودکان به امیکرون است. وی ادامه داد: تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی یکی دیگر از علت‌هایی است که کودکان در سویه‌های قبلی کمتر به کرونا مبتلا...

خبرگزاری تسنیم

مقامات انگلیس هفته گذشته پس از شناسایی یک بیمار مبتلا به عفونت ترکیبی از دلتا و اومیکرون در این کشور، رسماً نظارت بر این سویه هیبریدی از دلتا و اومیکرون کرونا معروف به "دلتاکرون" را آغاز کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص واکسیناسیون کودکان و نوجوانان گفت: در ایران واکسن مناسب سازی شده از نوع "ام آر ان ای" MRNA مانند فایزر - بیون‌تک برای کودکان نداریم، این نوع واکسن در کودکان آمریکایی ایمنی خیلی بالایی ایجاد کرد.

خبرگزاری ایرنا

استانها - ایرنا - سویه امیکرون در حالی در سراسر کشور می تازد که بسیاری از کارشناسان و مسئولان بهداشتی بر تزریق دز سوم و در صورت بروز علائم به قرنطینه شدن افراد تاکید دارند زیرا بر این باورند که مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و سویه امیکرون تزرق دز یادآور سوم است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: جهان هنوز به پایان همه‌گیری کووید -19 نرسیده است، زیرا انواع بیشتری از ویروس کرونا وجود خواهد داشت. وی ادامه داد: «جهان شاهد تکامل و جهش ویروس بوده است؛ بنابراین ما می‌دانیم که انواع بیشتری از جهش ویروس وجود خواهد داشت، مواردی که در دسته جهش نگران کننده قرار می‌گیرند؛ بنابراین ما...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در طول 24 ساعت گذشته، 148 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 133 هزار و 718 نفر رسید و 25هزار و 812 بیمار جدید نیز شناسایی شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، قرنطینه را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و سویه اومیکرون دانست و گفت: هر فردی که علایم بیماری را دارد یا مواجه پرخطر داشته باید خود را قرنطینه کند.

وب‌گاه الف

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، قرنطینه را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و سویه اومیکرون دانست و گفت: هر فردی که علایم بیماری را دارد یا مواجه پرخطر داشته باید خود را قرنطینه کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، قرنطینه را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و سویه اُمیکرون دانست و گفت: هر فردی که علایم بیماری را دارد یا مواجه پرخطر داشته باید خود را قرنطینه کند.