دوشنبه 2 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایسنا

رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به مراحل تشخیص کرونا در کشور، گفت: با آغاز کووید19 شبکه آزمایشگاهی تشخیصی شکل گرفته که نه فقط در کووید19 بلکه در تمام تهدیداتی که در آینده ممکن است متوجه کشور شود، می تواند کار بزرگی را برای کشور انجام دهد؛ یعنی امروز صاحب شبکه تشخیص مولکولی هستیم که سال‌ها آرزوی آن را داشتیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزارت بهداشت در قالب یک پرواز، تمامی شهروندان ایرانی در ووهان چین را به سلامت به کشور بازگرداند، روایت این پرواز و قرنطینه پس از آن را در گفت وگو با عکاس این پرواز بخوانید.

خبرگزاری تسنیم

سازمان بهداشت جهانی روز گذشته اعلام کرد کشورهایی که با افزایش موارد کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند ممکن است در برخی شرایط بتوانند مدت قرنطینه 14 روزه را کوتاه‌تر کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

شاهین تأکید کرد: ما باید به این واقعیت عادت کنیم که تا 10 سال آینده باید با ویروس زندگی کنیم.

وب‌گاه تابناک

خبرگزاری ایسنا

مشکل جدی عرضه واکسن‌های کووید -19 به کشورهای فقیر، به‌ویژه به آفریقا ماندگاری کوتاه‌مدت واکسن‌هاست؛ مدت زمان ماندگاری واکسن آسترازنکا به مدت 6 ماه، جانسون اند جانسون به مدت دو سال در زمان انجماد، واکسن فایزر به مدت 9 ماه و در مورد واکسن مدرنا هفت ماه است.

وب‌گاه مشرق نیوز

گسترش سویه اومیکرون در جهان، باعث شد تا شرایط پاندمی کرونا در ادامه مسیر پیش رو، با ابهاماتی همراه باشد که مهم ترین آن، قدرت بیماری زایی سویه جدید است.

وب‌گاه مشرق نیوز

اقتصادنیوز: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که مدت 5 روز قرنطینه برای امیکرون اشتباه است و باید قرنطینه تا چهارده روز تداوم یابد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که مدت 5 روز قرنطینه برای امیکرون اشتباه است و باید قرنطینه تا چهارده روز تداوم یابد.

خبرگزاری ایسنا

تزریق واکسن کرونا، چه در ایران و چه در کشورهای دیگر، با شایعاتی روبرو بوده است. مثلا برخی می‌گویند واکسن‌های کووید -19 کارایی سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهند یا باعث نارسایی اندام‌های بدن می‌شوند؛ نظراتی بدون مبنای علمی که جز هراس عده‌ای از تزریق واکسن، تاثیر دیگری ندارد. در این اینفوگرافیک که بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت تهیه شده، به پنج مورد از شایعه‌ها درمورد واکسن‌های کرونا...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس انجمن علمی طب سوزنی ایران گفت: طب سوزنی می تواند نیاز بیمار به دارو را کنترل یا برطرف کند و یک درمان اصلی برای کنترل بیماری هایی همچون سردردهای میگرنی و حتی عوارض بیماری هایی مانند سکته مغزی و فلج صورت باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 24 ساعت گذشته، 187 بیمار کووید 19 جان خود را از دست داده و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به 134 هزار و 607 نفر رسید.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: اپیدمولوژیست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: باید اهتمام جدی تری نسبت به دز سوم داشته باشیم و افرادی که واجد شرایط آن هستند زودتر برای دز سوم مراجعه کنند و آن را به تاخیر نیاندازند. به دنبال واکسن خاصی هم نباشند و هر واکسنی که موجود است را دریافت کنند.