چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه مشرق نیوز

شیوع گونه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون نگرانی جدیدی درجهان ایجاد کرده است. گزارش هایی که تا کنون درباره این سویه جدید منتشر شده اند حاکی از آن است که با گونه قوی تری از کووید19 رو به رو هستیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعات جدید نشان می‌دهد افراد مبتلا به افسردگی که درمان نشده‌اند، سطوح پایین‌تری پروتئین در میتوکندری (موتورخانه سلول) دارند ولی زمانی که شروع به درمان‌های مهارکننده بازجذب سروتونین یا SSRI می‌کنند، سطوح این پروتئین‌ها به حالت عادی بازمی‌گردد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اگرچه سازمان جهانی بهداشت هنوز جزئیاتی از میزان سرایت سویه اومیکرون ویروس کرونا را اعلام نکرده، یک متخصص بیماری‌های همه‌گیر احتمال داد که میزان سرایت این سویه نسبت به سویه دلتا 500 درصد بیشتر باشد.

خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - موسسه ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) اعلام کرد که کار تنظیم واکسن "اسپوتنیک وی" برای مقابله با سویه جدید کرونا به نام اومیکرون را آغاز کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

هنوز هیچ شواهدی از تایید مشاهده این نوع سویه در کشور وجود ندارد و باید تمهیدات اساسی پیشگیرانه در رابطه با کنترل و نظارت بر مبادی ورودی و خروجی کشور بویژه در مرزها و فرودگاه ها با شدت بیشتری اتخاذ شود.

خبرگزاری تسنیم

شیوع سویه جدیدی از ویروس کرونا موسوم به "اومیکرون" نگرانی بسیاری از مسئولین و مردم را برانگیخته است؛ اما راه پیشگیری از گونه جدید این ویروس چیست؟

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: سرعت بالای سویه جدید کرونا موسوم به «اومیکرون» که در آفریقای جنوبی شیوع یافته، 500 برابر سرعت سرایت پذیری بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی این ویروس دارد. علیرضا زالی افزود: در اومیکرون سویه جدید کرونایی50 جهش گزارش شده که 30 جهش آن کلیدی و سرایت پذیری بالایی دارند، به همین خاطر توجه جامعه جهانی را به خود جلب...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کارشناسان بهداشت عمیقا نگران سرایت اومیکرون هستند چرا که دارای مجموعه‌ای غیرعادی از جهش‌ها است و مشخصاتی متفاوت از سایر سویه‌های نگران‌کننده دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: سرعت بالای سویه جدید کرونا موسوم به «اومیکرون» که در آفریقای جنوبی شیوع یافته، 500 برابر سرعت سرایت پذیری بیشتری نسبت به سویه های قبلی این ویروس دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان آفریقای جنوبی گونه جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.1.1.529 شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی کرده و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را اومیکرون نام‌گذاری کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جهش‌های رخ داده در بخش شاخک پروتئینی ویروس کرونا که 32 جهش است، می‌تواند خطر مقاومت سویه امیکرون را در برابر واکسن به همراه داشته باشد.

خبرگزاری دانا

سازمان جهانی بهداشت امروز اعلام کرد، نوع جدید ویروس کرونا احتمالا در سطح بین‌المللی گسترش می‌یابد و خطر جهانی «بسیار بالا» افزایش موارد ابتلا به ویروس را به همراه دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

دو ماه از فصل پاییز در نیمکره شمالی می‌گذرد. فصل پاییز در کنار تمامی زیبایی‌های ظاهری که دارد به معنای شروع آنفلوانزای فصلی است. متخصصان درباره همزمانی همه گیری کرونا و آنفلوانزای فصلی هشدار می‌دهند.