چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی سویه جدید با نام B.1.1.529 را که از سوی سازمان جهانی بهداشت اومیکرون نامگذاری شده، منشا افزایش «تصاعدی» ابتلا‌ها در این کشور طی هفته‌های اخیر اعلام و نسبت به قدرت سرایت بالای آن پس از رخداد جهش متعدد ابراز نگرانی کرده بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

رسانه های غربی از شناسایی سویه جدید ویروس کرونا در کشورهای هلند، دانمارک و استرالیا خبر داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

از زمانی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) سویه امیکرون را به عنوان یک سویه نگران‌کننده کووید 19 اعلام کرد، در سراسر جهان این دغدغه شکل گرفته که کدام واکسن‌ها در برابر آن موثر عمل می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری رویترز گزارش داد که سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «امیکرون» روز یک شنبه در سطح جهان گسترش یافته و موارد جدیدی در کشور‌های هلند، دانمارک و استرالیا شناسایی شده است. این درحالیست که سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد که اطلاعات کافی وجود ندارد که نشان دهد سویه امیکرون از دیگر سویه‌های ویروس کرونا خطرناکتر باشد. کانادا نیز ابتلای...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک آزمایش بالینی نشان می دهد تزریق تنها یک دز از واکسن اچ. پی. وی برای ایجاد محافظت در زنان علیه ویروس پاپیلومای انسانی سرطانزا کافی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی که از نزدیک در جریان شناسایی «اومیکرون» بوده و در حال بررسی و شناسایی علائم ابتلا به آن در میان بیماران است، اعلام کرد که ابتلا به سویه جدید، بیماری خفیف کووید -19 را در پی داشته و تا کنون موجب بروز عوارض حادی در میان بیماران نشده است.

خبرگزاری دانا

با بروز سویه "اومیکرون" کرونا تلاش های دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا علیه بیماری همه گیر کووید 19 با شکست مواجه شده و کاخ سفید را مجبور به ممنوع کردن ورود مسافران از هشت کشور آفریقایی کرده است.

خبرگزاری ایسنا

کشورهای سراسر جهان پس از کشف نوع جدید از ویروس کرونا که «امیکرون» نام دارد سریعا محدودیت‌های مسافرتی را برای شماری از کشورهای آفریقایی وضع کردند.

وب‌گاه عصر ایران

رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی تصریح کرد که علائم یاد شده تا کنون در گروه کوچکی از مبتلایان به سویه اومیکرون تکرار و مشاهده شده و هنوز برای اظهارنظر دقیق در مورد تبعات و عوارض عمومی ابتلا به نوع جهش‌یافته ویروس کرونا زود است.

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری - تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پزشکان آفریقایی به تشریح کسانی در برابر گونه «امیکرون» کرونا آسیب پذیرترند، پرداختند.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران نوشت: پزشکان آفریقایی توضیح دادند که چه کسانی در برابر گونه «امیکرون» کرونا آسیب پذیرترند.

وب‌گاه فرارو

رویترز به نقل از شرکت فایزر - بیون تک و مدرنا نوشت که این دو تحقیق خود روی گونه اومیکرون را آغاز کرده اند. بیون تک شریک تجاری فایزر مدعی است که این آمادگی را دارد تا در صورت لزوم و در طول 100 روز واکسن جدید متناسب به گونه نوظهور را ارائه کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

درحالی که در دولت قبلی تعداد واکسن تزریق شده در کشور تا مردادماه به 18.5 میلیون دز رسیده بود؛ با روی کارآمدن دولت سیزدهم و تلاش چشمگیر آن در تامین واکسن مورد نیاز، اکنون 105 میلیون واکسن تزریق شده است

خبرگزاری تسنیم

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با بیان اینکه برنامه واکسیناسیون در ایران فراتر از پیش‌بینی‌ها بود، گفت: در حال تلاش و کمک به تولیدکنندگان داخلی انستیتو پاستور و برکت هستیم تا گواهی سازمان جهانی بهداشت را دریافت کنند.

خبرگزاری دانا

مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت ورود اتباع غیر ایرانی از هشت کشور آفریقایی به کشور و قرنطینه 2 هفته ای اتباع کشورمان خبر داد.