چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس انجمن جامعه پزشکان داخلی ایران هشدار داد: اومیکرون سویه جدید کرونا که از آفریقای جنوبی شایع شده، زنجیره‌وار افراد را مبتلا می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

امیکرون که توسط سازمان جهانی بهداشت «منشأ نگرانی» توصیف شده است، پس از گذشت یک هفته از کشف نخستین مورد ابتلا به آن به تعداد زیادی از کشورهای جهان رسیده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان موسسه کارولینسکا در یک تحقیق گسترده دریافتند دو پروتئین که ذرات کلسترول را در خون جابه‌جا می‌کنند، نشانگرهای زیستی قابل اعتمادی برای تشخیص خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی محسوب می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا

آخرین یافته‌های محققان پژوهشکده گیاهان دارویی حاکی از این است که مکمل روغن سیاه دانه به صورت خوراکی موجب کاهش درد در بیماران مبتلا به آرتروز زانو می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسکای، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، اغلب موارد مبتلا به کرونای امیکرون خفیف بوده و واکسن‌های موجود محافظت بالایی نسبت به آن دارند. کارشناسان سازمان جهانی بهداشت تاکید می‌کنند، اکثر موارد کروناویروس امیکرون که تاکنون بررسی شده اند خفیف هستند و هیچ مدرکی برای نشان دادن کاهش اثربخشی واکسن وجود ندارد. یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت...

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به حدود 600 هزار سقط جنین در سال گفت: الان به گونه‌ای است که اگر خانمی تصمیم به سقط بگیرد، تا یک ساعت بعد داروی سقط به دست او می‌رسد و این یک فاجعه است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان نماینده مردم تهران در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد، مطرح کرد: این طرح از اولین طرح‌هایی بود که در مجلس یازدهم ثبت شد و تعداد زیادی امضا جمع شد تا کمیسیون مشترکی تشکیل شود و از اعضای 9 کمیسون تخصصی مجلس...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

زهره الهیان گفت: در کل دنیا رکورددار در سقوط نرخ رشد جمعیت هستیم. یعنی این سقوط در ایران سقوط آبشاری است و الان در مجامع بین‌المللی وقتی می‌خواهند مثال بزنند، ایران را مثال می‌زنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به حدود 600 هزار سقط جنین در سال گفت: الان به گونه‌ای است که اگر خانمی تصمیم به سقط بگیرد، تا یک ساعت بعد داروی سقط به دست او می‌رسد و این یک فاجعه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آمریکا تأیید کرد نخستین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا که «امیکرون» نام دارد، در کالیفرنیا مشاهده شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ارونقی گفت: با پیگیری گمرک و دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، مقرر شد دستگاه‌های مرتبط ظرف 48 ساعت، سرم‌های انسانی دپو شده در گمرک بندرعباس را ترخیص کنند.

خبرگزاری مهر

معاون فنی گمرک گفت: با پیگیری‌های گمرک و دستور دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، مقرر شد دستگاه‌های مرتبط ظرف 48 ساعت، سرم‌های انسانی دپو شده در گمرک بندرعباس را ترخیص کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ظهور سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون باعث ایجاد وحشت در میان کشورهای مختلف جهان شده است به طوری که بسیاری از کشورها برای جلوگیری از ورود ویروس به خاک خود اقدام به وضع قوانین منع ورود از کشورهای حوزه جنوب آفریقا کرده اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران نوشت: سازمان جهانی بهداشت از واکنش شتاب زده کشورها در اعمال سیاست ممنوعیت سفر به برخی مناطق انتقاد کرد.