چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران نوشت: یکی از پزشکان آفریقای جنوبی می‌گوید سویه امیکرون باعث افت اکسیژن خون بیماران نمی‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه بار دیگر بر «خطر بالای» سویه جدید ویروس کرونا و قابلیت انتشار آن در سطح جهان تاکید کرد. این سازمان با انتشار یک سند در روز دوشنبه توصیه‌هایی به رهبران کشورها می‌کند. در این سند همچنین بر لزوم توجه بیشتر به جهش‌های جدیدی که قابلیت رشد تصاعدی دارند تاکید و از کشورها خواسته می‌شود تا آزمایش و تحقیق در مورد سویه جدید را در اولویت خود قرار دهند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر بهداشت بوتسوانا روز گذشته اعلام کرد که 15 مورد جدید ابتلا به سویه امیکرون کروناویروس در این کشور شناسایی شده است.

خبرگزاری ایسنا

وزیر بهداشت بوتسوانا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که 15 مورد جدید ابتلا به سویه امیکرون کروناویروس در این کشور شناسایی شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

مقامات سازمان جهانی بهداشت به صورت هدفمند از روی دو واژه یونانی برای انتخاب سویه جدید کووید 19 عبور کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تعدادی از بازیکنان تیم بلننسه پرتغال به سویه جدید ویروس کرونا مبتلا شدند.

خبرگزاری ایسنا

شیوع گونه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون نگرانی جدیدی درجهان ایجاد کرده است. گزارش هایی که تا کنون درباره این سویه جدید منتشر شده اند حاکی از آن است که با گونه قوی تری از کووید19 رو به رو هستیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با مشاهده سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی، نگرانی از سوغات‌آوردن این سویه از آفریقای جنوبی مردم ایران را نیز درگیر کرده است؛ اما به گفته‌ی سخنگوی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)، در چند هفته گذشته هیچ پروازی از آفریقای جنوبی به ایران نداشته‌ایم.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه 32 درصد موارد ابتلا در سال‌های اخیر، به بانوان مربوط بوده است، گفت: ارائه خدمات به مبتلایان ایدز، خانواده آنها و افرادی که رفتار پرخطر دارند و تحت مراقبت ما هستند، رایگان است.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: تست های PCR از قابلیت تشخیص سویه امیکرون برخوردارند و مطالعاتی در مورد روش های تشخیصی دیگر در حال انجام است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده که هنوز برای اعلام میزان نگرانی در مورد شیوع سویه جدید ویروس کرونا اومیکرون زود است و مساله پس انجام مطالعات لازم و بررسی عملکرد واکسن‌های موجود در قبال آن روشن خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست مرکز اورژانس تهران از استقرار نیروهای اورژانس در معابر پرترد پایتخت در پی آلودگی هوا خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بی‌توجهی به دستورالعمل‌های ابلاغی منجر به شیوع ویروس و ابتلای افراد به بیماری خواهد شد، به همین منظور و به صورت موقت اعلام شد که مسابقات هفته هفتم لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار شود.

خبرگزاری تسنیم

150 هزار میلیارد تومان از بودجه دولت به نظام سلامت اختصاص یافته که از این مقدار بیش از 95 هزار میلیارد تومان در اختیار "دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور" قرار دارد اما این بودجه سوپرنجومی از هرگونه حسابرسی دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات معاف است!

خبرگزاری ایسنا

13 بازیکن تیم بلننسه پرتغال به سویه جدید ویروس کرونا مبتلا شدند.

خبرگزاری دانا

سازمان جهانی بهداشت سویه جدید کرونا را "نگران‌کننده" دانست.