چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایسنا

سفیر ایران در آفریقای جنوبی، با اشاره به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا معروف به "امیکرون" در آفریقای جنوبی و هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد قدرت سرایت این ویروس گفت: از ایرانیان عزیز مقیم و غیر مقیم در آفریقای جنوبی و کشورهای جنوب آفریقا تقاضا داریم، چنانچه درخصوص اقامتشان در این شرایط و یا هر مورد دیگری که ممکن است در این وضعیت برایشان ایجاد مشکل کند، حتما با سفارت و بخصوص بخش کنسولی...

وب‌گاه مشرق نیوز

باز فصل سرد سال و اوج آلاینده‌های بی رحم هوا! باز بی حوصلگی و عصبانیت کلافه شدگان در دود و دم! تراژدی مرگباری که هر روز و هرسال جان عده زیادی را می گیرد و بسیاری را اسیر بیماری مختلفی می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

سویه جدید ویروس کرونا دارای برخی جهش‌های "نگران‌کننده" است و شواهد اولیه نشان می‌دهد که خطر ابتلا به ابتلای مجدد به کرونا را افزایش می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم

در حالی که شرکت سازنده داروی ضدکرونای مولنوپیراویر اذعان کرده است که میزان اثربخشی این دارو در پیشگیری از بستری و مرگ کرونایی کمتر از حد تصورشان بوده است؛ دبیر کمیته علمی کرونا از تصمیم‌گیری برای ورود این دارو به پروتکل درمانی ایران خبر داده است!

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه «اومیکرون» واکسن گریز است، گفت: اقدامات پیشگیری برای مقابله با این سویه جدید کرونا باید در کشور سخت گیرانه شود و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری و الزامی است.

خبرگزاری ایسنا

از آنجایی که پروتزهای چاپ سه‌بعدی شده در زمانی کوتاه و به شکلی واقعی‌تر آماده خواهند بود، اولین چشم مصنوعی چاپ سه‌بعدی جهان توسط یک بیمار انگلیسی دریافت شد.

وب‌گاه تابناک

قیمت نفت در معاملات روز جمعه در واکنش به ظهور واریانت جدید ویروس کرونا که سرمایه گذاران را به وحشت انداخت و به نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اشباع عرضه در سه ماهه نخست اضافه شد، 10 دلار در هر بشکه سقوط کرد که بزرگترین ریزش یک روزه از آوریل سال 2020 بود.

خبرگزاری ایسنا

آمریکا و کشورهای دیگر درپی شناسایی واریانت جدید و بسیار مسری اومیکرون در آفریقای جنوبی، محدودیتهایی را برای ورود مسافران از هشت کشور جنوب آفریقا اعلام کردند.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست مرکز اورژانس تهران از ثبت 19258 ماموریت طی هفته گذشته در مرکز اورژانس تهران خبر داد و گفت: متاسفانه 2 هزار و 489 مورد از تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اومیکرون، سویه جدید کووید 19 در آفریقا است که این سویه با تعداد بالای جهش هایی که دارد می تواند اثربخشی واکسن های موجود را تهدید کند، به همین دلیل هموطنان مسافرت خود را به کشورهای آفریقایی باید به تعویق بیاندازند.

خبرگزاری ایسنا

یک اپیدمیولوژیست تمام اطلاعاتی که فعلا از واریانت «امیکرون» موجود است را توضیح داد و گفت: موضوعی که واضح است، قدرت بالای بیماری زایی این جهش جدید است.

خبرگزاری دانا

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: مردم از سفر به کشورهای آفریقای جنوبی و شش کشور دیگر اطراف آن یعنی کشورهای بولسوانا، نامیبیا، زیمباوه، لسوتو و اسواتینی خودداری کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دانشمندان می‌گویند = ویروس کرونای آفریقای جنوبی شامل تعداد زیادی جهش در پروتئین اسپایک است که نقش کلیدی در ورود ویروس به سلول‌های بدن دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان جهانی بهداشت (WHO) سویه جدید کروناویروس را «اومیکرون» نام نهاد و در فهرست سویه های نگران‌کننده بیماری کووید -19 طبقه بندی کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

هاشمیان با اشاره به اینکه هنوز پیک ششم کرونا اتفاق نیفتاده است، گفت: اگر اتفاقی بخواهد بیفتد قطعا در اجتماعاتی می افتد که افراد واکسینه کمتر هستند. برای افراد بالای 60 سال، حتی واکسیناسیون دو دز ممکن است منبع خطر باشد و واکسیناسیون بالای 60 سال قطعا باید سه دز باشد و سازمان جهانی بهداشت هم نهایتا به سمت سه دز می رود.