چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عصر ایران

آلودگی هوا همچنین ضریب هوشی کودکان را کاهش داده و کم خونی و کمبود ویتامین D نیز از دیگر تبعات آلودگی هواست.

خبرگزاری ایسنا

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: سازمان جهانی بهداشت WHO سویه جدید کروناویروس را «اومیکرون» نام نهاد و در فهرست سویه‌های نگران‌کننده بیماری کووید -19 طبقه‌بندی کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج کارآزمایی بالینی محققان دانشگاه ملبورن نشان می‌دهد تزریق پلاسمای غنی از پلاکت برای درمان آرتروز زانو کارایی ندارد و مانند دارونما است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با اعمال محدودیت‌های کرونایی، میزان آنفلوانزای فصلی به طور قابل توجهی کاهش یافت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون کرونا در ایتالیا شناسایی شد. این فرد از کشور موزامبیک وارد ایتالیا شده است.

وب‌گاه فرارو

سازمان جهانی بهداشت، سویه جدیدی را که برای بیماری کووید -19 شناسایی شده، «اومیکرون - Omicron» نامیده است، اما این نامگذاری انتقادات زیادی را با خود به همراه داشته است.

وب‌گاه فرارو

"اومیکرون"، نام سویه ویروس کرونایی است که اخیرا در بوتساوانا در آفریقای جنوبی شناسایی شده و به نظر می‌آید در این کشور، به ویژه در استان شمالی گائوتنگ" با دو کلانشهر پرتوریا و ژوهانسبورگ، شیوع یافته است.

وب‌گاه فرارو

رئیس آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه ما از ابتدا مخالف بازگشایی مدارس بوده ایم، گفت: تا روز چهارشنبه 57 میلیون نفر دز اول و 45 میلیون نفر دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و 860 هزار نفر از ایرانیان دز سوم واکسن کرونا را هم زده اند و مجموعا 103 میلیون تزریق صورت گرفته، ولی ما نمی‌دانیم چند میلیون در رده‌های سنی که باید به مدارس بروند این اتفاق افتاده و متأسفانه این...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزارت بهداشت اعلام کرد، در روز شنبه هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز کرونایی نیست، اما 22 شهر در وضعیت نارنجی، 207 شهر در وضعیت زرد و 219 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

خبرگزاری تسنیم

اولین مورد ابتلای مشکوک به "اومیکرون" (گونه جهش‌یافته آفریقایی کرونا) در آلمان شناسایی شد.

خبرگزاری دانا

شیوع سویه جدید و خطرناک کرونا موسوم به «امیکرون» در حال کشورمان را تهدید می کند که مردم تازه از خطر پیک ششم درامان مانده و تمام شهرهای مان از وضعیت قرمز خارج شده بود؛ با این اوصاف هر گونه بی احتیاطی می تواند این مهمان ناخوانده را داخل کشور بکشاند

خبرگزاری ایسنا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا (CDC) روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که هنوز هیچ موردی از ابتلا به سویه کرونای امیکرون در این کشور شناسایی نشده است.

وب‌گاه الف

سفیر ایران در آفریقای جنوبی، با اشاره به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا معروف به "امیکرون" در آفریقای جنوبی و هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد قدرت سرایت این ویروس گفت: از ایرانیان عزیز مقیم و غیر مقیم در آفریقای جنوبی و کشورهای جنوب آفریقا تقاضا داریم، چنانچه درخصوص اقامتشان در این شرایط و یا هر مورد دیگری که ممکن است در این وضعیت برایشان ایجاد مشکل کند، حتما با سفارت و بخصوص بخش کنسولی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با وجود اینکه سازمان جهانی بهداشت هنوز جزئیاتی از میزان سرایت سویه اومیکرون ویروس کرونا را اعلام نکرده، اما یک متخصص بیماری‌های همه‌گیر احتمال داد که میزان سرایت این سویه نسبت به سویه دلتا 500 درصد بیشتر باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سفیر ایران در آفریقای جنوبی بااشاره به شیوع سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی گفت: از ایرانیان مقیم و غیر مقیم در این کشور و کشورهای جنوب آفریقا تقاضا داریم، اگر اقامتشان در این شرایط برایشان ایجاد مشکل کند، حتما با بخش کنسولی سفارت تماس بگیرند.