چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری تسنیم

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: تخمین زده می‌شود که پنج درصد از بزرگسالان جهان از افسردگی رنج می برند و این مشکل، یک اختلال شایع روانی در جهان است.

وب‌گاه عصر ایران

رئیس سازمان بازرسی کشور در روزهای اخیر از تأسیسات نفتی «کریت‌کمپ» کارخانه ان‌جی‌ال 800 در 35کیلومتری جاده اهواز - ماهشهر بازدید کرد. قبل از پرداختن به این سفر، گریزی می‌زنم به سفر قبلی ایشان در آذرماه 1399.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در این گزارش به 9 مورد از مرگبارترین ویروس‌های موجود در جهان اشاره شده است.

خبرگزاری دانا

یکی از مهمترین عوامل ماندگاری کرونا تمرد گروهی از هموطنان از تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی است؛ به نظر می رسد وقت آن رسیده که با انجام طرح های غربالگری ضمن شناسایی خاطیان آنها را از انجام فعالیت های اجتماعی محروم و و به یک الزام اجتماعی رهنمون کرد.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید وجود اینکه 96 طرح کارآزمایی بالینی در حوزه طب سنتی ثبت شده، وزارت بهداشت طب ایرانی را نادیده گرفته است و علیرغم تأیید داروهای گیاهی برای درمان علائم بیماری کرونا، این داروها در پروتکل درمانی بیماری وارد نش

وب‌گاه عصر ایران

امروزه 29 درصد از زنان و 15 درصد از مردان بالای 18 سال چاق هستند و این موضوع یک زنگ خطری برای شیوع بیماری های غیرواگیر در میان این افراد است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک مطالعه که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد واکسن کرونای شرکت «جانسون و جانسون» تا 74 درصد بر پیشگیری از ابتلا به کرونا حتی گونه در حال چرخش ویروس دلتا موثر است.

خبرگزاری ایسنا

تزریق واکسن حصبه (تیفوئید) که طبق آزمایش‌های انجام شده حتی پس از دو سال 79 درصد اثربخشی دارد، در سراسر منطقه جنوب آسیا که بیماری ناشی از غذا و آب در آن شایع است، توصیه می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - چهلمین «نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه»، با وجود تداوم شیوع کرونا، با مشارکت حداکثری ناشران بین‌المللی آغاز به کار کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گروهی از محققان راهکاری جدید برای تولید واکسن سرطان به دست آوردند. مبنای تحقیق آنها نتایج حاصل از تحقیقاتی است که نشان می‌دهد با استفاده از سلول‌های سرطانی یک بیمار که با عنوان سلول‌های سرطانی اوتولوگ شناخته می‌شوند، می‌توان واکسن‌های پلی کلونال برای انواع خاصی از سرطان‌ها تولید کرد.

خبرگزاری دانا

مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت هشدار داد این قاره بار دیگر با گسترش کرونای دلتا و توقف روند واکسیناسیون دربرخی مناطق به کانون همه‌گیری در جهان تبدیل شده است.

خبرگزاری ایسنا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) با هشدار نسبت به موج جدید بیماری کووید -19 اعلام کرد: زنگ خطر شیوع کروناویروس در 53 کشور اروپایی و آسیای مرکزی به صدا درآمده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، بیمارانی که از اسپری‌های استروئیدی بینی برای آلرژی یا آسم استفاده می‌کنند، در معرض خطر کمتری برای ابتلا به کووید -19 شدید قرار دارند.

وب‌گاه الف

سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونای کووکسین از نوع ویروس غیرفعال شده و ساخت شرکت هندی بهارات - بایوتک را در فهرست مصرف اورژانسی خود قرار داد.

وب‌گاه عصر ایران

محققان ژاپنی می‌گویند که این جهش جدید در کروناویروس ممکن است آن را وادار به "خودکشی" کند.