چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آمار مرگ و میر روزانه کرونا در ژاپن با اتخاذ سیاست «واکسن پلاس» برای اولین بار در 15 ماه گذشته به صفر رسید.

وب‌گاه الف

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر از بین رفتن ویروس کرونا در آخرین جهش را نادرست اعلام کرد و گفت: حدود یک سال پیش تعدادی از نظریه پردازان فقط در حد احتمال این موضوع را مطرح کردند و چنین موردی وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعات جدید محققان انگلیسی نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض طولانی‌تر هورمون استروژن از کاهش حجم ماده خاکستری مغز و زوال عقل زنان میانسال پیشگیری می‌کند. شروع قائدگی، بچه‌دار شدن و یائسگی رویدادهای مهمی هستند که بر سلامت مغز تاثیرگذارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر از بین رفتن ویروس کرونا در آخرین جهش را نادرست اعلام کرد و گفت: حدود یک سال پیش تعدادی از نظریه پردازان فقط در حد احتمال این موضوع را مطرح کردند و چنین موردی وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - درحالی که نداشتن فعالیت بدنی کافی یکی از علل اصلی افزایش بار بیماری های غیرواگیر و مرگ زودرس در جهان به شمار می رود، نتایج یکی از معتبرترین مطالعات ملی در ایران حاکی است: 55 درصد ایرانی ها (هر دوجنس) «فعالیت بدنی ناکافی» و هشدارآمیز دارند و بیش از 90 درصد نیز «کم تحرک» هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با وجود اینکه واکسن «اسپوتنیک وی» در حدود 70 کشور جهان استفاده می شود، اما هنوز از سوی آمریکا یا سازمان جهانی بهداشت تایید نشده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با آغاز روند صدور روادید گردشگری خارجی از ابتدای آبان چند تور گردشگری به ایران آمدند؛ که فراتر از پیش بینی‌ها بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، نتیجه آزمایش دو گربه و یک سگ در انگلیس برای گونه آلفای کووید -19 مثبت شد. گونه آلفای کووید -19 برای اولین بار در ماه سپتامبر در انگلیس شناسایی شد و معمولا به عنوان «گونه انگلیسی» کرونا شناخته می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، نتیجه آزمایش دو گربه و یک سگ در انگلیس برای گونه آلفای کووید -19 مثبت شد. گونه آلفای کووید -19 برای اولین بار در ماه سپتامبر در انگلیس شناسایی شد و معمولا به عنوان «گونه انگلیسی» کرونا شناخته می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بیل گیتس، میلیاردر و بنیان‌گذار مایکروسافت، هشدار داد که رهبران جهان باید با هر هزینه‌ای شده، آماده فجایعی مانند "حملات تروریستی آبله" باشند و خواستار تشکیل یک کارگروه همه‌گیری چند میلیارد دلاری جدید در سازمان جهانی بهداشت شد.

خبرگزاری ایسنا

بیل گیتس از دولت‌ها خواسته است تا بودجه‌ای چند میلیارد دلاری به تحقیق و توسعه برای پیشگیری از همه‌گیری‌های آتی و "بیو تروریسم" اختصاص دهند.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: تخمین زده می‌شود که پنج درصد از بزرگسالان جهان از افسردگی رنج می برند و این مشکل، یک اختلال شایع روانی در جهان است.

وب‌گاه الف

یک دانشمند جمعیت‌شناس در تحقیقات خود به مناطقی از کره زمین موسوم به "مناطق آبی" رسیده است که مردم به طور معمول بیش از 100 سال در آنها عمر می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا

یک دانشمند جمعیت‌شناس در تحقیقات خود به مناطقی از کره زمین موسوم به "مناطق آبی" رسیده است که مردم به طور معمول بیش از 100 سال در آنها عمر می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از تشدید همکاری ستاد با سازمان های بین المللی در پروژه محافظت از کودکان در مقابل آسیب‌های اجتماعی موادمخدر خبر داد و گفت: اهداف پروژه، هیچ‌گونه تداخلی در اهداف برنامه‌های داخلی کشور نخواهد داشت.