چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری تسنیم

در فضای مجازی مباحثی مبنی بر نقش داماد عین اللهی در انتصابات این وزارتخانه در حال انتشار است که با تکذیب وزارت بهداشت روبرو شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مقامات بهداشتی فیلیپین اعلام کردند که این کشور اوایل ماه نوامبر آزمایش ترکیبی واکسن‌های کرونا را آغاز می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌ها با غذا و سلامت مردم ارتباط مستقیم دارند، توجه به سلامت و اطمینان از سالم بودن غذا رویکردی بسیار جدی پیدا کرده است تا آن جا که شعار سازمان جهانی بهداشت "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره" است.

خبرگزاری تسنیم

معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: محدودیت تردد بین استانی برای افراد دارای کارت واکسن کرونا لغو می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

امروز محموله جدید 800 هزار دز واکسن «اسپوتنیک وی» به سفارت ایران در مسکو تحویل شد که با احتساب دزهای قبلی، تاکنون حدود سه و میلیون و 300 هزار دز از این واکسن روسی در اختیار ایران قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر

نتایج اجرای بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی در حالی قرار است مورد استناد قرار بگیرد که از اساس و بر اساس ثبت نتایج آزمون هایش توسط والدین فاقد اعتبار است.

خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - امروز (چهارشنبه) محموله جدید 800 هزار دز واکسن «اسپوتنیک وی» به سفارت ایران در مسکو تحویل شد که با احتساب دزهای قبلی، تاکنون حدود سه و میلیون و 300 هزار دز از این واکسن روسی در اختیار ایران قرار گرفته است.

خبرگزاری ایسنا

فناور و سازنده واکسن کووایران برکت گفت: مقاله پیش بالینی و دانش فنی واکسن کووایران برکت خوشبختانه در یکی از معتبرترین مجلات دنیا با ضریب تاثیر (Impact Factor) 7 با بالاترین شاخص یعنی Q1 پذیرفته و چاپ شد و از امروز در دسترس همگان قرار گرفت.

خبرگزاری تسنیم

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران درباره تأیید واکسن‌های ایرانی کرونا گفت: پروسه آماده‌سازی دیتاها و تحلیل آن‌ها از نظر اثرگذاری واکسن‌ها و عوارض جانبی احتمالا تا آخر امسال یا اوایل سال بعد آماده و به سازمان ارائه می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

تشعشات ناشی از استفاده از هدفون‌های بلوتوثی می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

کارشناسان معتقدند، آلرژی واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل گوناگون است و کسانی که دچار حساسیت‌های فصلی می‌شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

محققان در جریان مطالعات خود دریافتند رژیم غذایی حاوی اسیدهای آمینه ضروری می‌تواند از زوال عقل جلوگیری کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کمیته مشورتی واکسن‌ها در سازمان غذا و داروی آمریکا به تزریق واکسن کووید -19 فایزر، برای کودکان پنج تا 11 ساله رأی داد.

خبرگزاری تسنیم

مقاله علمی نخستین واکسن ایرانی کرونا در نشریه علمی معتبر جهانی منتشر شد.

خبرگزاری دانا

طبق آمارها در 6ماه امسال به ازای هر ایرانی 382 نخ سیگار مصرف شده؛ یک مقام مسئول می‌گوید قوانین خوبی داریم اما اجرا نمی‌شود. پرسش مهم در اینجاست که آیا در دولت سیزدهم با موضوع اساسی "دخانیات" برخورد مناسب و امیدبخش صورت خواهد پذیرفت؟.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزارت بهداشت در واکنش به ضدواکسن‌ها نوشت: «هدف کلی واکسن کاهش سه مورد فوت، بستری و ابتلا است که بر اساس آمارها، اغلب کشورهایی که پوشش مناسب واکسن را ایجاد کردند، به این مهم دست یافته‌اند.»