پنج‌شنبه 5 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایسنا

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) از تزریق دز سوم واکسن کروناویروس به افرادی با سیستم ایمنی ضعیف حمایت کردند.

خبرگزاری ایسنا

در تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) آمده است: سوزاندن سوخت های فسیلی، جان ما را می‌گیرد.

وب‌گاه فرارو

رئیس گروه داویی برکت گفت: ابتدا واکسن را در سازمان جهانی بهداشت ثبت می‌کنیم و در صورت رفع نیاز داخل، صادرات خواهیم داشت. الان نیکاراگوئه، ونزوئلا، فیلیپین، تایلند و پاکستان درخواست خرید واکسن برکت را داده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: با وجود اینکه سازمان بهداشت جهانی، مجامع علمی و تقریبا همه متخصصان راهکار اصلی مقابله با کرونا و قطع زنجیره پاندمی را واکسینه شدن عمومی می‌دانند ولی همچنان بعضی از مردم برای واکسیناسیون کودکان مردد هستند یا از اساس با آن مخالف هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک متخصص عفونی با اشاره به اینکه عامل آلودگی در بیماری طاعون نشخوارکنندگان ویروس و عامل انتقال طاعون در انسان باکتری است، گفت: طاعون نشخوارکنندگان برای انسان هیچ خطری ندارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه در آینده به دلیل تدابیر اندیشه شده، دچار کمبود پزشک نخواهیم شد، گفت: مشکل اصلی، عدم توزیع مناسب پزشکان موجود در سطح کشور است.

خبرگزاری ایسنا

نشست مقدماتی کارشناسان و مدیران شصت و هشتمین نشست وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با حضور مدیران و کارشناسان 22 کشور عضو، برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار مبتلایان، جانباختگان و واکسیناسیون کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین آیتی دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه تصمیم گیری درباره تعیین ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی هیچ گاه در پشت در‌های بسته نبوده است، گفت: شواهد نشان می‌دهد سیاست افزایش ظرفیت پزشکی سال‌ها است که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد. رشد 55 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی طی 7 سال وی افزود: ظرفیت پذیرش دانشجوی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مردانی درباره طاعون حیوانی گفت: این بیماری که ابتدا در کشور آفریقایی ساحل عاج و سپس در کشورهای خاورمیانه دیده شده، دو حیوان گوسفند و بز را درگیر می‌کند، که البته در برخی موارد ابتلای شتر نیز گزارش شده است.

خبرگزاری ایسنا

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دیابت را یک بیماری پیچیده و مزمن خواند و گفت: طیف وسیعی از گیاهان با خاصیت ضد دیابتی مشخص شده اند که توجیه علمی و منطقی برای استفاده از آنها در درمان دیابت وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از رشد 55 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در طی 7 سال اخیر خبر داد و گفت: مشکلاتی که بعضا درخصوص سختی دسترسی به پزشکان در کشور مشاهده می شود، چندان ارتباطی با تعداد پزشکان موجود نداشته و مشکل اصلی، عدم توزیع مناسب پزشکان موجود در سطح کشور است.

وب‌گاه تابناک

خبرگزاری میزان

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه در آینده به دلیل تدابیر اندیشه شده در سال‌های اخیر، دچار کمبود پزشک در سطح کشور نخواهیم شد، گفت: مشکلاتی که بعضا درخصوص سختی دسترسی به پزشکان در کشور مشاهده می‌شود، چندان ارتباطی با تعداد پزشکان موجود نداشته و مشکل اصلی، عدم توزیع مناسب پزشکان موجود در سطح کشور است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

برندگی گفت: مطالعات نشان داد که واکسن برکت در نژاد و قومیت‌های مختلف کشور ایجاد حساسیت نمی‌کند و بنابر مستندات ارائه شده به وزارت بهداشت، در اواسط فاز سوم مجوز مصرف اضطراری گرفتیم و بیش از 13 میلیون دوز واکسن تولید کردیم و 8 میلیون دوز نیز تحویل وزارت بهداشت داده شده است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 137 مرکز در کشور برای تشخیص زودهنگام بیماری سرطان راه‌اندازی شده از شناسایی سالانه 110 هزار بیمار سرطانی خبر داد.