چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فوق تخصص ریه بیمارستان مسیح دانشوری گفت: براساس آمار اداره کل کنترل بیماری سل و جذام وزارت بهداشت، تعداد موارد مشکوک سل ریوی در کشور از 222 هزار و 24 مورد در سال 1397 به 114 هزار و 166 مورد در سال 1399 کاهش یافته است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: موارد تشخیص دیرهنگام سل در کشور ما افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا

هر ساله در تاریخ 16 اکتبر به مناسبت "روز جهانی غذا" و با هدف افزایش آگاهی عمومی در مورد گرسنگی و عادات غذایی سالم در کشورهای مختلف مراسمی برگزار می شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس اداره کنترل سل و جذام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حذف سل تا سال 2050 یک هدف جهانی است.

خبرگزاری تسنیم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه اکثر افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا در ICU بستری می‌شوند، واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، علت فوت برخی واکسن‌زده‌ها بر اثر کرونا را تشریح کرد.

وب‌گاه تابناک

از حدود یکسال‌ونیم گذشته تاکنون مواردی از آنفلوآنزای فصلی که هر ساله به صورت گسترده شاهد آن بودیم، به صورت کم و نادر مشاهده کردیم که البته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از آنفلوآنزای فصلی باشد و در کنار آن واکسیناسیون آنفلوآنزا قرار دارد. در عین حال نمی‌شود قاطعانه صحبت کرد و بگوییم امسال هم آنفلوآنزا نخواهیم داشت.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - رییس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزایش ناباروری در زنان و مردان را با سیاست‌های کلی سلامت کشور در تعارض دانست و گفت: ناباروری همچنین بیماری‌های کلیوی و کبدی از عوارض بسیار جدی داروهای نیروزا است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کمیته مشورتی سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا به شرکت جانسون اند جانسون مجوز تزریق دز دوم و تقویتی واکسن کرونا برای بزرگسالان 18 سال و بیشتر داد، این ترزیق 2 ماه پس از تزریق دز اول انجام می‌شود.

وب‌گاه فرارو

رییس کمیته راهبری مطالعات واکسیناسیون گفت: این مطالعه اعلام کرده که کارایی واکسن سینوفارم در هدف سوم واکسیناسیون پایین بوده است. به عبارت دیگر، حتی اگر این نتیجه درست باشد، معنای آن این است که افرادی که واکسن زده‌اند، خودشان به درجات بالایی از بیماری شدید محافظت می‌شوند.

خبرگزاری میزان

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موارد ابتلا و مرگ ومیر بیماری سل به دلیل بیماری کووید 19 در کشور افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - پیروی‌کردن از شایعات ریز و درشت و حتی عجیب و به دور از منطق واکسن‌گریزان و واکسن‌ستیزان، تنها موجب می‌شود که با بی‌تفاوت‌شدن نسبت به واکسینه‌شدن، هرروز به دام مرگبار کرونا نزدیک‌تر شویم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند وقتی می‌گوییم روی پیشگیری از بیماری‌های مانند یا سرمایه گذاری شود منظور سرمایه گذاری مالی است، در حالی که این یکی از موارد است و تامین نیروی انسانی به ویژه در حوزه بهداشت، روش‌های تشخیص و موارد درمان جدید باید مورد توجه قرار گیرد و همه این‌ها نشان می‌دهد باید...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موارد ابتلا و مرگ ومیر بیماری سل به دلیل بیماری کووید 19 در کشور افزایش یافته است.

وب‌گاه عصر ایران

البته زمانیکه سینوفارم از سازمان جهانی بهداشت مجوز دریافت کرده، اثربخشی‌اش بیشتر بوده است. زیرا روی سوش ووهان بررسی شده و بعد ممکن است اثربخشی‌اش در مواجهه با دلتا کاهش پیدا کرده باشد.

خبرگزاری ایسنا

رییس کمیته راهبری مطالعات واکسیناسیون وزارت بهداشت با اشاره ماجرای یک مطالعه ایرانی روی اثربخشی واکسن "سینوفارم"، گفت: اکنون نمی‌دانم واقعا داده‌ها، روش جمع‌آوری داده‌ها و منبع داده‌ها در این مطالعه از صحت کافی برخوردار بوده یا خیر، اما گرچه در این مطالعه اثربخشی 5 درصدی را درباره پیشگیری از ابتلا به عفونت بدون نیاز به بستری و یا بیماری خفیف برای واکسن سینوفارم مطرح کرده، با این حال...

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس اداره کنترل سل و جذام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس آخرین تخمین‌های سازمان جهانی بهداشت، میزان بروز سل در هر 100 هزار نفر در ایران 13 نفر است.