چهارشنبه 4 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بستر روانی این دانشگاه آماده تغییرات جدید و فقط نیازمند یک سازماندهی منسجم است.

خبرگزاری میزان

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین آغاز به کار پانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی استاد البرزی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در حال برگزاری است، تداوم طرح شهید سلیمانی با قوت و کیفیت بیشتر را یکی از ارکان اساسی برای کنترل همه گیری خواند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در جلسه شورای عالی نظام پرستاری که با حضور رییس سازمان نظام پرستاری، معاون پرستاری وزارت بهداشت و مدیران پرستاری برگزار شد، با اشاره به سفر کاری روز گذشته به قم و دیدار با علما و مراجع، بیان کرد: در دیداری که دیروز با مراجع داشتیم، تقریبا تمام مراجع و علما از جامعه پرستاری قدردانی کردند و قدردانی آنها بسیار ارزشمند است،...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود یونسیان، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره انتشار مطالبی درباره میزان اثرگذاری واکسن «سینوفارم» در فضای مجازی، افزود: بر اساس آنچه که در فضای مجازی و رسانه‌ها به عنوان جدول ارائه شده است، اصولا نمی‌توانیم نتیجه گیری کنیم. وی ادامه داد: در ادبیات علمی و پژوهشی در جهان، معمولا به گزارشی استناد می‌کنیم که مفصل باشد و روش جمع آوری و کیفیت...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمود جباروند، فوق تخصص قرنیه و رئیس انجمن چشم پزشکی ایران درباره «ضرورت مراجعه بیماران چشمی برای پیگیری درمان در دوران کرونا» با بیان اینکه ترس از کرونا باعث تاخیر در مراجعه به پزشک برای شناسایی مشکلات چشمی و پیگیری بیماری‌های مزمن چشمی در این دوران شده است، نسبت به تشدید این مشکلات و از دست رفتن زمان مناسب برای درمان مؤثر این بیماری‌ها هشدار...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از یورو نیوز، یکی از محققان واکسن آسترازنکا گفت: جهان در حالی با همه گیری کووید -19 درگیر است که ویروس دیگری موسوم به نیپا وجود دارد که می تواند همه گیری بعدی باشد. در حال حاضر درمان یا واکسنی برای مقابله با این ویروس وجود ندارد. سارا گیلبرت گفت: اگر نوع دلتای ویروس نیپا وجود داشته باشد، ناگهان با ویروسی مواجه خواهیم شد که بسیار قابل انتقال...

وب‌گاه عصر ایران

در این گزارش از مقامات کشورهای جهان خواسته شده است اقدامات فوری برای بازگرداندن دسترسی به خدمات اساسی درمان سل انجام دهند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرید نجفی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، درباره مطالعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار داشت: این مطالعه را در همان حد گزارش یک صفحه‌ای که در فضای مجازی منتشر شد دیدم و فکر می‌کنم اصل مطالعه، دقیق بوده است و قطعا گزارش مستند و مفصلی دارد، اما گزینشی از نتایج این مطالعه منتشر شده است. وی ادامه داد: این مطالعه هنوز...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد همه گیری کووید -19 خطر ابتلا به دیابت بارداری و فشار خون بالا را در زنان باردار افزایش می‌دهد.

وب‌گاه عصر ایران

جمعیت هلال‌احمر در مجموع از اردیبهشت ماه تاکنون، 76 میلیون و 390 هزار دز واکسن کرونا از نوع سینوفارم به کشور وارد کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان انگلیسی می‌گویند کودکانی که در جریان قرنطینه کووید -19، زمان بیشتری را در طبیعت سپری کرده‌اند، از مشکلات رفتاری و احساسی کمتری رنج می‌برند و حال عمومی بهتری دارند.

خبرگزاری دانا

دبیر کمیته تخصصی اپیدمیولوژی و پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس مطالعه محققان کشور بحرین و دانشگاه کلمبیا، واکسن سینوفارم حدود 87 درصد از مرگ بیماران کرونایی پیشگیری کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بر اساس گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت (WHO)، همه گیری کووید19 سالها پیشرفت جهانی در مسیر مبارزه با بیماری سل را معکوس کرده به طوری که برای اولین بار در بیش از یک دهه، مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری افزایش یافته است.

وب‌گاه عصر ایران

مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری سل برای اولین بار در بیش از یک دهه به دلیل همه گیری کووید19 افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا

مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری سل برای اولین بار پس از بیشتر از یک دهه به دلیل همه گیری کووید19 افزایش یافته است.

وب‌گاه فرارو

ویروس نیپا، ویروس جدیدی نیست و سال‌ها در کمین بوده است. در سال 1999، این ویروس پس از یافتن میزبانی در خفاش ها، سر از مالزی درآورد و سپس برای تغذیه از درختان میوه که از مزارع خوک‌ها آویزان بودند، متوقف شد.