پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عصر ایران

به گزارش سازمان جهانی بهداشت مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در خاورمیانه و آسیا نیز رو به افزایش گذاشته است.

وب‌گاه عصر ایران

تازه‌ترین آمار کرونا در نقاط مختلف جهان به تفکیک کشورها و با تقسیم‌بندی‌های قاره‌ای، زمانی و موضوعی در جدول جهانی ورلداُمتر به‌روزرسانی می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شمار مبتلایان جدید کرونا در جهان در شبانه‌روز گذشته از 17 هزار نفر گذشت.

وب‌گاه فرارو

به گفته متخصصان بیماری‌های عفونی پزشکی ییل، BA.2.86 یک زیرسویه جدید از امیکرون است که آن هم به نوبه خود یک سویه از سارس - کوو -2، کروناویروسی است که باعث بیماری کووید19 می‌شود. با این حال، این گونه در مقایسه با زیرسویه‌های دیگر امیکرون که قبلا شناسایی شده بودند، جهش‌های بیشتری دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از الجزیره نوشت: ظهور سویه‌های جدید کروناویروس در شرایطی که این روزها موارد جدید ابتلا به این بیماری در ایالات متحده و بخش‌هایی از اروپا افزایش یافته، باعث ایجاد نگرانی‌هایی در سراسر جهان شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک متخصص به خبرآنلاین گفت: «انکار عدم وجود یک زیرسویه در کشور بدون این‌که ما نظام ژنومیک داشته باشیم ناشی از جهل است نه دانایی، مگر این‌که تصادفاً در میان این تست‌های اندکی که در کشور گرفته می‌شود ورود سویه یا زیرسویه جدید معلوم شود. بنابراین انکار آن پایه علمی ندارد.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اضافه وزن موجب تمایل بدن به افزایش LDL در خون می‌شود. این نوع از کلسترول می‌توان سلامت بدن را به خطر اندازد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: زنان باردار از مصرف ماهی‌های مشکوک به میزان بالا و تجمیع جیوه به‌ویژه شوریده خودداری کنند.

خبرگزاری تسنیم

سویه جهش یافته جدید کرونا با نام علمی BA.2.86 که «پیرولا» هم نامیده می‌شود، نخستین بار ماه گذشته در دانمارک شناسایی شد و سازمان جهانی بهداشت آن را به عنوان گونه‌ای «تحت نظارت» شناسایی کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بابک عشرتی افزود: تیم‌های بهداشتی همواره در حال رصد و نظارت بر تردد مسافران از مبادی ورودی مرز‌ها به کشور هستند و در این ایام با توجه به سفر بسیاری زیادی از مردم به عراق، همه تست‌های پی سی آر و ابتلا به کرونا انجام می‌شود و هنوز موردی از ابتلا به پیرولا گزارش نشده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ویروس که با نام غیررسمی «پیرولا» شناخته...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اضافه وزن موجب تمایل بدن به افزایش LDL در خون می‌شود که این نوع کلسترول با بیماری‌های قلبی ارتباط مستقیم دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آمریکا با ثبت دو فوتی و با بیش از 2000 ابتلای جدید به ترتیب بالاترین آمار تلفات و مبتلایان کرونایی را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آمریکا در مجموع با ثبت بیش از 108 میلیون ابتلا و بیش از یک میلیون و 170 هزار فوتی به ترتیب رکورد ابتلا و مرگ‌های کرونایی را در کل دنیا دارد.

وب‌گاه عصر ایران

بنابر اعلام «جدول جهانی ورلداُمتر»، طی شبانه روز گذشته بیماری کرونا (ناشی از کرونا ویروس) 10 هزار و 78 ابتلای جدید داشته و جان 14 بیمار را گرفته است.

وب‌گاه فرارو

نتیجه پژوهشی تازه نشان می‌دهد که کمتر از 40 درصد افرادی که دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شده‌اند روزانه آسپرین مصرف می‌کنند این در حالیست که آن دارو می‌تواند به پیشگیری از وقوع حمله قلبی مجدد کمک کند.