چهارشنبه 28 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزارت کشور مراکش از فوت 2901 نفر و زخمی شدن 5530 نفر در زلزله 6.8 ریتشری در این کشور خبر داد.

وب‌گاه فرارو

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده که پیاده‌روی موثرترین ورزش برای کاهش سطح کلسترول است. ورزشی که هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد. ورزش‌های هوازی باعث بهبود استفاده از اکسیژن و افزایش سلامت قلب و ریه‌ها می‌شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از الجزیره نوشت: امدادگران در مراکش با دست خالی یا با استفاده از تجهیزات سنگین همچنان در تلاش هستند تا بازماندگان بیشتری را از زیر آوارهای زلزله‌ای که شمار جان‌باختگان آن تاکنون از 2800 تن فراتر رفته، نجات دهند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

این روزها که فصل سرما در راه است و شیوع برخی زیرسویه‌های کرونا را شاهد هستیم، براساس آمارهای وزارت بهداشت از 11 تا 18 شهریور بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 782 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 210 نفر آنها بستری شدند. همچنین 21 نفر از بیماران کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: اسفند 1398 روزی که ویروس کرونا با شیوعی بسیار مرگبار ایران را در برگرفت؛ شاید تداوم کووید 19 پس از گذشت سه سال و استفاده مداوم از ماسک برای هیچ یک از ما متصور نبود اما 1252 روز یعنی روز سوم مرداد 1402 پایان استفاده همگانی از ماسک اعلام شد و این روزها دوباره زنگ خطر برخی سویه‌ها به گوش می‌رسد.

وب‌گاه مشرق نیوز

پس از گذشت سه سال و استفاده مداوم از ماسک برای هیچ یک از ما متصور نبود اما 1252 روز یعنی روز سوم مرداد 1402 پایان استفاده همگانی از ماسک اعلام شد و این روزها دوباره زنگ خطر برخی سویه‌ها به گوش می‌رسد.

وب‌گاه مشرق نیوز

افراد مبتلا به اختلالات روان بخشی از افراد آسیب پذیر جامعه هستند که علاوه بر رنج آشکار ناشی از وجود اختلال روانی، با فرسودگی ناشی از برچسب اختلال روانی و جدایی از جامعه نیز رو به رو می‌شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: یکی از متخصصان از نتایج پژوهشی که درباره خودکشی دستیاران پزشکی انجام گرفته بود، صحبت کرد و گفت که خطر خودکشی در پزشکان حدود 73/2 درصد گزارش شده است و از سایر مشاغل بالاتر است.

وب‌گاه 55 آنلاین

بین سال‌های 2002 تا 2020 مرگ‌ومیر بیماری هاری ناشی از سگ‌گزیدگی در ایران 37 مورد بوده است. همچنین 320 هزار سگ‌گزیدگی در سال 1401 در کشور ثبت شده است

وب‌گاه عصر ایران

یکی از متخصصان از نتایج پژوهشی که درباره خودکشی دستیاران پزشکی انجام گرفته بود، صحبت کرد و گفت که خطر خودکشی و مرگ خودخواسته در پزشکان حدود 73/2 درصد گزارش شده است و از سایر مشاغل بالاتر است.

وب‌گاه فرارو

یکی از متخصصان از نتایج پژوهشی که درباره خودکشی دستیاران پزشکی انجام گرفته بود، صحبت کرد و گفت که خطر خودکشی در پزشکان حدود 73/2 درصد گزارش شده است و از سایر مشاغل بالاتر است.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه اقتصاد نیوز

خودکشی حالتی است که فرد سعی به خطر انداختن و گرفتن جان خود دارد؛ به طوری که از 100 مرگی که در جهان اتفاق می افتد یک نفر در نتیجه رفتار خودکشی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: درباره زیان‌های سیگار بارها شنیده‌ایم اما احتمالا از تاثیر دود آن بر افزایش سطح سرب در بدن کودکان و نوجوان کم‌تر می‌دانیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، سالانه در سراسر جهان حدود 703 هزار نفر جان خود را به دلیل اقدام به خودکشی از دست می‌دهند، اما راهکارهایی برای افزایش تاب‌آوری در برابر مشکلات وجود دارد.