پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران از الگوهای موفق بهداشتی در جهان است و سازمان جهانی بهداشت همکاری خوبی با ما دارند و آمادگی داریم آموزش و توانمندسازی مدیران و انتقال دانش و دست آموخته‌های برنامه پزشک خانواده و مراقبت سلامت را به سایر کشورها انتقال دهیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نتایج یا تحقیق نشان می دهد که دارچین می‌تواند گزینه خوبی برای مقابله با مقاومت آنتی بیوتیکی باشد.

وب‌گاه عصر ایران

عفونت هایی که زمانی به راحتی قابل درمان بوده‌اند اکنون در برابر آنتی بیوتیک‌ها مقاوم شده‌اند و این روند امروزه به یک مشکل رو به رشد جهانی تبدیل شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: بنابر داده‌های به روزشده در «جدول جهانی ورلداُمتر» که از تاریخ 29 ژانویه سال 2020 میلادی ثبت آمار رسمی کرونا را آغاز کرده، تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در دنیا به 694 میلیون و 195 هزار و 991 نفر رسیده و مرگ شش میلیون و 910 هزار و 651 بیمار کووید نیز تأیید شده است.

وب‌گاه گسترش

منوچهر محمدشمیرانی - کارشناس ارتباطات

وب‌گاه گسترش

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین آغاز طرح ملی پایش و غربالگری کارکنان نظام سلامت که در محل درمانگاه دانش برگزار شد، خاطرنشان کرد: سلامت کسانی که متولی تأمین، حفظ و ارتقای سلامت مردم هستند بسیار حائز اهمیت است.

وب‌گاه عصر ایران

طی ماه‌های گذشته بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، ادعایی درباره رتبه برتر ایران در تمامی شاخص‌های سلامت مطرح کرده است، شاید آخرین بار، در نشست این وزارتخانه با اصحاب رسانه به‌مناسبت روز خبرنگار در ساختمان وزارت بهداشت بود، در این نشست عین‌اللهی گفت: «در نشستی که در قاهره برگزار شد، ایران در همه شاخص‌های سلامت بافاصله بالاتر از کشورهای منطقه بود.»

وب‌گاه خبر آنلاین

طی چند ماه گذشته وزیر بهداشت بارها گفته که ایران در تمامی شاخص‌های سلامت رتبه برتر منطقه را دارد، اما گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد این ادعای پرتکرار چندان هم درست نیست، طوری‌که به‌گفته کارشناسان: «شاخص‌های سلامت در ایران به‌طور کلی نسبت به‌بسیاری از کشورهای مدیترانه شرقی کمتر است.» این گزارش به بررسی جایگاه ایران در چند شاخص سلامت پرداخته است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«آسپرین» می‌تواند خطر حمله قلبیِ دوم را کاهش دهد اما یافته‌های مطالعات جدید نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از بزرگسالانِ واجد شرایط، این دارو را مصرف می‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آسپرین می‌تواند خطر حمله قلبیِ دوم را کاهش دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: «آسپرین» می‌تواند خطر حمله قلبیِ دوم را کاهش دهد اما یافته‌های مطالعات جدید نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از بزرگسالانِ واجد شرایط، این دارو را مصرف می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم

دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار خود دستاوردهای بسیاری در حوزه سلامت کشور رقم زده است؛ دستاوردهایی که روزنه امیدی برای تحقق دسترسی عادلانه مردم به خدمات نظام سلامت ایجاد کرده است.

خبرگزاری مهر

وزیر بهداشت از انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناظر تایید رشته‌های علوم پزشکی در منطقه امرو (کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت) از سوی سازمان جهانی آموزش پزشکی خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

ژاپن تاکید دارد که این اقدام هیچ خطری را متوجه محیط زیست نمی‌کند و بیشتر عناصر رادیواکتیو قبل از رها شدن در آب حذف می‌شود.

وب‌گاه فرارو

استعمال قلیان در میان زنان ایرانی به میزان دو تا سه برابر بیشتر از مصرف قلیان در مقایسه با زنان سایر کشور‌ها است. شیوع مصرف قلیان در بین زنان استان هرمزگان 3.10 درصد و 9 تا 10 برابر استان‌های دیگر بوده و از نظر میزان استعمال قلیان توسط زنان، استان هرمزگان رتبه سوم را در میان استان‌های کشور دارد.